-->
  • 'باغ دولت آباد

    باغ دولت آباد

    یزد، محله چهار منار، خیابان شهید رجایی، باغ دولت آباد

    اطلاعات بیشتر
  • 'خانه لاری‌ها

    خانه لاری‌ها

    یزد، خیابان امام خمینی، محله فهادان، جنب عمارت کلاه فرنگی، خانه لاری‌ها

    اطلاعات بیشتر
  • 'مسجد جامع فهرج یزد

    مسجد جامع فهرج یزد

    شهرستان یزد ـ دهستان فهرج ـ مسجد جامع فهرج اولین مسجد جامع کشور

    اطلاعات بیشتر
  • 'مسجد جامع کبیر یزد

    مسجد جامع کبیر یزد

    خیابان امام خمینی(ره) _ خیابان مسجد جامع

    اطلاعات بیشتر
  • 'یزد

    یزد

    استان یزد شهر یزد

    اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر

باغ دولت آباد

باغ دولت آباد از شگفتی‌های استان یزد است که هر ساله توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. این باغ در محله چهار منار قرار دارد و با ورود به این مکان، تمام دغدغه‌ها و روزمرگی‌ها به باد فراموشی خواهند رفت. باغ دولت آباد محل سکونت محمدتقی‌خان بافقی، حکمران یزد و خانواده ایشان بوده است. سرسبزی، آب و هوای مطبوع و آرامش این باغ زبانزد گردشگران ایرانی و حتی خارجی می‌باشد. قدمت این باغ به دوره افشاریه برمی‌گردد ولی از معماری دوران زندیه نیز در این باغ استفاده شده است. این باغ از دو بخش اندرونی و بیرونی ساخته شده که در حال حاضر بازدید از بخش اندرونی آن برای عموم آزاد است. علاوه بر درخت‌های گوناگون و زیبایی که در این باغ وجود دارد، وجود بادگیر 33متری روبروی آب‌نمای اصلی باغ، فضای آن را تماشایی‌تر کرده است. این بادگیر از جمله بلندترین بادگیرهای خشتی دنیا به حساب می‌آید. باغ دولت آباد در لیست آثار ملی ایران قرار گرفته و جز 8 باغ برتر کشور می‌باشد. از جمله جاذبه‌هایی که در نزدیکی این باغ وجود دارد، می‎توان به حمام، میدان و بازار خان، موزه آب و مجموعه تاریخی امیرچخماق اشاره کرد. بازدید از باغ دولت آباد همه روزه از ساعت 8 صبح تا 11 شب برای عموم آزاد است.

اطلاعات بیشتر

خانه لاری‌ها

خانه لاری‌ها از جمله مهمترین جاذبه‌های گردشگری شهر یزد است. بنای این خانه نشان دهنده معماری و تزیینات بسیار زیبایی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. عنصر مهم و جداناپذیر معماری یزدی یعنی بادگیر نیز در این خانه به کار رفته است. خانه لاری‌ها در محله فهادان این شهر قرار دارد و قدمت آن به زمان قاجار برمی‌گردد. از همان لحظه‌ای که وارد این خانه شوید، معماری، نقاشی و آینه کاری‌های آن شما را به وجد خواهد آورد. به طور کلی این خانه از 3 حیاط، 6 درب به همراه تالارها، ایوان‌ها، اتاق‌ها و یک سردر و هشتی تشکیل شده است. در حال حاضر در این خانه از اسناد تاریخی نیز استفاده کرده‌اند که باعث شده تا خانه به یک موزه تبدیل شود. خانه لاری‌ها در سال 1375 در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت. مالک اصلی این خانه، حاج محمد ابراهیم لاری بوده است که از بزرگترین تاجران خاندان لاری در آن زمان بود. بازدید از این خانه از ساعت 8 صبح تا 19:30 امکان پذیر است و توصیه میکنیم در سفر به استان یزد، حتما از این خانه دیدن کنید.

اطلاعات بیشتر

مسجد جامع فهرج یزد

دهستان فهرج در بیست و دو کیلومتری شهرستان یزد واقع شده و از جاذبه های آن علاوه بر مسجد جامع که اولین مسجد جامع کشور ایران میباشد زیارتگاه خواهر زاده امام علی علیه السلام که معروف به بقعه شهداء فهرج میباشد نیز در این دهستان واقع گشته است

اطلاعات بیشتر

مسجد جامع کبیر یزد

مسجد جامع یزد به شیوه یک ایوان در دل کویر می‌باشد و ساخت آن خدود صدسال به طول انجامیده است. شالوده ی بنا متعلق به دوره ساسانیان و بنای فعلی مسجد، از لحاظ شیوه معماری متعلق به دو دوره موسوم به آذری میباشد. بنای گنبد خانه متعلق به دوره ایلخانی و سر در رفیع مسجد را متعلق به زمان شاهرخ و دوره تیموری دانسته‌اند. این بنا از لحاظ خوابیدگی گنبد، سردر رفیع و بلند و همچنین کاشیکاری زیبا و منحصربه‌فرد، شهرت دارد. از زیر مسجد، قنات زارچ عبور میکند و پایابی نیز جهت بهره مندی از آب این قنات در ضلع شمالی مسجد وجود دارد.

اقامتگاه ها

شما میتوانید اقامتگاه موردنظر خود را رزرو کنید


اخبار محلی

از اخرین اخبار روستای خود در این سایت مطلع شوید

فروشگاه ها

فروشگاه های محلی

پیام های مردمی

این پیام ها توسط مسئولین منتشر شده اند

دهکده هوشمند

دهکده هوشمند . رویکردی نو برای شهر الکترونیک

اطلاعات بیشتر
تماس با ما:
  • آدرس: تهران خیابان تیموری میدان حسن حسینی خیابان حبیب اله شمالی
    پلاک 56 مرکز نوآوری شریف
  • ایمیل: info@idpz.ir
  • سایت: idpz.ir
  • تلفن: 02165013214
© 2023 smart village. All Rights Reserved. ایده پردازان الکترونیک البرز