-->
  • 'روستای کلت

    روستای کلت

    روستای کلت از توابع بخش مرکزی شهرستان نکا واقع در دهستان مهروان در استان مازندران می باشد که: از شمال به روستای حسین آباد .ازجنوب به جاده سراسری ساری-گرگان . از شرق به شهر رستم کلا و از غرب به روستای خانه سر محدود می باشد.

    اطلاعات بیشتر
  • 'شاه گل پارک بوستان روستایی کلت

    شاه گل پارک بوستان روستایی کلت

    پارک بوستان روستایی کلت

    اطلاعات بیشتر
  • 'مسیر جنگلی مهروان رود

    مسیر جنگلی مهروان رود

    مسیر منطقه گردشگری مهروان رود

    اطلاعات بیشتر
  • 'روستای کلت؛ مهروان رود

    روستای کلت؛ مهروان رود

    منطقه نمونه گردشگری مهروان رود

    اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر

روستای کلت

روستای کلت از توابع بخش مرکزی شهرستان نکا واقع در دهستان مهروان در استان مازندران می باشد که: از شمال به روستای حسین آباد .ازجنوب به جاده سراسری ساری-گرگان . از شرق به شهر رستم کلا و از غرب به روستای خانه سر محدود می باشد. قدمت این روستا۷۰۰۰ ساله می باشد و از نظر مورفولوژی در تیپ مناطق پست و جلگه ا ی واقع شده و دارای شرایط اقلیمی معتدل و مرطوب خزری می باشد. براساس عامل ارتفاعی از ۳ محله ۱- بالا محله ۲- وسط محله ۳- پایین محله تشکیل شده که مرکز آنها به ترتیب چهار راه بالا محله،سه راه وسط محله و جلوی حسینیه روستا می باشد. بیشترین واحدها ی تجاری در حاشیه میدان مرکزی روستا مستقر می باشد این واحدها شامل نانوایی، بقالی، آرایشگاه و… می باشد. سطوح اختصاص یافته به این کاربری ۱۰۱۵ متر مربع است که با سرانه یک متر مربع ۵۵/۰ درصد از بافت روستا را تشکیل داده است . فضای آموزشی روستا در وضع موجود شامل یک باب مدرسه ابتدایی پسرانه و دخترانه می باشد و سطح این فضا ۲۸۳۷ متر مربع است که با سرانه ۹/۲ متر مربع ۵/۱ درصد از روستا را در اختیار دارد. فضای بهداشتی، درمانی روستا شامل یک مرکز بهداشت و یک فضای خانه بهداشت است. فضای اختصاص یافته به این کار ۱۰۴۶ متر مربع است که با سرانه یک متر مربع ۵۶/. در صد از بافت روستا را تشکیل داده است. فضای فرهنگی و مذهبی روستا شامل یک مسجد و یک حسنیه است . فضای اختصاص یافته به این کاربری ۱۴۸۲ متر مربع است که با سرانه ۵/۱ متر مربع ۸/۰ درصد از بافت روستا را در اختیار دارد. روستای کلت دارای شرایط اقلیمی معتدل و مر طوب خزری می باشد که شرایط مناسبی چه از نظر حاصلخیز بودن زمین و چه از نظر شرایط اقلیمی برای امر کشاورزی است و از این روست که محصولات زراعی در زمینهای اطراف این روستا مهمترین منابع طبیعی آن را تشکیل می دهد. اراضی کشاورزی روستای کلت از شمال به اراضی روستای حسین آباد به عمق ۳ کیلومتر کشیده شده از جنوب به جادة سراسری ساری – گرگان به فاصلةحدود ۲-۱ کیلو متر محدود می شود.از شرق به اراضی رستم کلا به فاصله حدود یک کیلو متر و از غرب به اراضی روستای خانه سر بفاصله کمتر از یک کیلو متر کشیده شده است.

اطلاعات بیشتر

شاه گل پارک بوستان روستایی کلت

شاه گل که طبق گفته قدیمیها زمانی که شاه عباس صفوی در مسیر اشرف البلاد، بهشهر کنونی در حرکت بود، در این مکان بسیار زیبای روستای کلت مدتی استراحت می کند و از مکانش خوشش می آید و پیاز گلی که از خارج از ایران به همراه داشت دستور می دهد در پارک بوستان کلت کاشته شود که اکنون در کلت به شاه گل معروف می باشد و در فصل پاییز و بهار گل می دهد. پارک بوستان روستایی کلت به مساحت نزدیک به سه هکتار در داخل روستا قرار دارد و مکان بسیار مناسبی برای آرامش می باشد.

اطلاعات بیشتر

مسیر جنگلی مهروان رود

مسیر منطقه نمونه گردشگری و توریستی مهروان رود که از جاده آسفالته در داخل منطقه بسیار زیبای جنگل هیرکانی می گذرد.

اطلاعات بیشتر

روستای کلت؛ مهروان رود

در فاصله ۱۲ کیلومتری جنوب روستای کلت که ۵ کیلومتر مسیر آسفالت و مابقی شن ریزی و از جاده مناسب و بسیار زیبا در جنگلهای هیرکانی می باشد و دارای آب و هوای معتدل خزری و رودخانه پرآب نکارود از داخل آن می گذرد و دارای امکانات آلاچیق و سکوی نشستن و چشمه های آب معدنی می باشد.

اقامتگاه ها

شما میتوانید اقامتگاه موردنظر خود را رزرو کنید


اخبار محلی

از اخرین اخبار روستای خود در این سایت مطلع شوید

اطلاعات بیشتر

اطلاعیه دهیاری کلت

باسلام باغداران محترم روستای کلت سطح باغ و نوع محصول با ذکر نام ونام خانوادگی و کد ملی را در اسرع وقت به شماره دهیار ارسال نمایید.

اطلاعات بیشتر

کلت بعنوان اولین روستای هوشمند مازندران

به گزارش روابط عمومی دهیاری روستای کلت مهندس مهیار دهیارکلت از اتصال روستای کلت شهرستان نکا به سامانه ملی دهکده هوشمند خبر داد. روستای کلت از بخش مرکزی نکا بعنوان اولین روستای هوشمند در استان تمامی زیر ساخت های آن مهیاشده است و منبعد در بخش های اقتصاد روستا ، گردشگری ، اموزشهای مختلف ، حمل و نقل و ارتباط آن بصورت هوشمند قابل اجراست . شایان ذکر است روستای ۳۲۶ خانواری کلت در فاصله ۷ کلیومتری شرق نکا قراردارد .و از سال ۸۴ بعنوان اولین روستای اینترنتی مازندران معرفی شده بود. اهالی محترم روستا می توانند با نصب برنامه دهکده هوشمند از اخرین خبر ها اطلاع یابند و مشکلات و پیشنهادهای خود را از طریق پیام شهروندی ارسال نمایند و نسبت به ثبت آداب و رسوم و اقامتگاه های بوم گردی اقدام کنند تا سراسر کشور از آن بهره مند شوند.

اطلاعات بیشتر

اطلاعیه کشاورزی

به اطلاع کشاورزان محترم روستای کلت که در مزارع حیدرکیو ، الرزی و دعوایی می رساند؛ با توجه به طرح یکپارچه سازی اراضی این مزارع همکاری لازم را داشته باشید و از کشت محصول خودداری نمایید. با سپاس از همکاری صمیمانه

اطلاعات بیشتر

تعمیر سطل زباله

به اطلاع اهالی محترم روستای کلت می رساند، سطل های زباله سطح محل در حال تعمیرات اساسی می باشد، لذا خواهشمند است همکاری لازم را به عمل آورید. سپاس از همکاری صمیمانه

اطلاعات بیشتر

تمیز نمودن آرامگاه

هرس نمودن علفهای هرز آرامگاه باغ فردوس کلت با موفقیت انجام شد

اطلاعات بیشتر

نمایشگاه تهران

چهارمین نمایشگاه توانمندیهای روستائیان و عشایر، مرداد ۱۳۹۸ نمایشگاه بین المللی تهران

اطلاعات بیشتر

تعویض لامپ معابر

تعویض لامپهای سوخته شده معابر سطح روستای کلت با موفقیت انجام شد.

اطلاعات بیشتر

دعای ذبح گوسفند قربانی

#وهنگام_ذبح_بگوید: اللهم تقبل منی ? عیدسعیدقربان مبارک ? #دعای_ذبح_گوسفند_قربانی

اطلاعات بیشتر

برگزاری نماز عید سعید قربان

?اقامه نماز عید قربان در سراسر استان مازندران نماز عید سعید قربان از ساعت 8 صبح فردا در مصلاها و مساجد استان مازندران، همچنین در مسجد روستای کلت اقامه می شود.

اطلاعات بیشتر

برگزاری نماز عید سعید قربان

ضمن تبریک عید سعید قربان، نماز باشکوه عیدقربان ساعت ۹ صبح روز دوشنبه مورخه ۱۳۹۸/۵/۲۱ در مسجد روستای کلت به امامت جماعت جناب آقای شیخ حیدر محمودی برگزار می گردد.

فروشگاه ها

فروشگاه های محلی

پیام های مردمی

این پیام ها توسط مسئولین منتشر شده اند

دهکده هوشمند

دهکده هوشمند . رویکردی نو برای شهر الکترونیک

اطلاعات بیشتر
تماس با ما:
  • آدرس: تهران خیابان تیموری میدان حسن حسینی خیابان حبیب اله شمالی
    پلاک 56 مرکز نوآوری شریف
  • ایمیل: info@idpz.ir
  • سایت: idpz.ir
  • تلفن: 02165013214
© 2023 smart village. All Rights Reserved. ایده پردازان الکترونیک البرز