-->
  • 'مرداب شهر تاریخی فرح آباد

    مرداب شهر تاریخی فرح آباد

    استان مازندران، جاده فرح آباد، شهر ساحلی فرح آباد

    اطلاعات بیشتر
  • 'پل صفوی نه چشمه شهرفرح آباد

    پل صفوی نه چشمه شهرفرح آباد

    استان مازندران، جاده فرح آباد، شهر ساحلی فرح آباد

    اطلاعات بیشتر
  • 'حمام خزینه ای قاجاری فرح آباد

    حمام خزینه ای قاجاری فرح آباد

    استان مازندران، جاده فرح آباد، شهر ساحلی فرح آباد

    اطلاعات بیشتر
  • 'شهر ساحلی و تاریخی فرح آباد

    شهر ساحلی و تاریخی فرح آباد

    مازندارن - شهر ساحلی فرح آباد

    اطلاعات بیشتر
  • 'پل چوبی

    پل چوبی

    استان مازندران، جاده فرح آباد، شهر ساحلی فرح آباد

    اطلاعات بیشتر
  • 'اسکله

    اسکله

    مازندارن شهرستان ساری شهر ساحلی فرح آباد

    اطلاعات بیشتر
  • 'ساحل فرح آباد مازندران

    ساحل فرح آباد مازندران

    استان مازندران، جاده فرح آباد، شهر ساحلی فرح آباد

    اطلاعات بیشتر
  • 'مسجد فرح‌آباد

    مسجد فرح‌آباد

    مازندارن شهرستان ساری شهر ساحلی فرح آباد

    اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر

مرداب شهر تاریخی فرح آباد

✳️مرداب شهر تاریخی فرح آباد، زیبا، جذاب، وسیع، دل انگیز و بی نظیر، نقاشی استاد بزرگ کمال الملک که در موزه آستان قدس رضوی نگهداری می شود. این مرداب که عمدتا” محصول تغییر مسیر چند کیلومتری رود تجن در آستانه پیوستن به دریا موسوم به دهنه یا دهانه است، به اندازه ای زیبا و شاه پسند است که زیباترین خاطرات را برای گردشگران داخلی و خارجی به یادگار گذاشت. این تالاب برخوردار از آبی آرام و شبه ساکن و قابل قایقرانی، پدالورانی، ماهیگیری و نیز گرفتن عکسهای خاطره انگیز است. کسی تردید ندارد که این مرداب یا تالاب، در زیبایی و خواص اقلیمی، تنه به تنه مرداب انزلی زده و حتی بلحاظ مطالعاتی نیز توجه بسیاری از پژوهشگران علمی را نیز به خود جلب کرده است. این تالاب در شمال فرح آباد و در منطقه ای موسوم به نفتی و دقیقا” در چندمتری دریای خزر واقع شده و از وسعت قابل توجهی برخوردار است. تذکر اینکه طبق نقل قول بخاطر حفر و پلمپ چاه نفت کشف شده، اهالی این مرداب را نفتی نامگذاری کرده اند.

اطلاعات بیشتر

پل صفوی نه چشمه شهرفرح آباد

✳️ پل صفوی نه چشمه شهرفرح آباد پلی آجری با قدمت ۵۰۰ ساله و مطابق الگوی معماری سی و سه پل و پل خواجوی اصفهان که قربانی کینه ورزی روسها واقع شده و به بهانه جلوگیری از پیشروی آلمانها، در جریان جنگ جهانی دوم بمباران شده است. پل نه چشمه دو طرف رود تجن را در شهر تاریخی فرح آباد بهم وصل کرده و نقش ارزنده ای در اقتصاد دریایی مخصوصا” اقتصاد شیلاتی و گمرکی در بندر فرح آباد داشته است. این پل هم اکنون نیز قربانی بی توجهی میراث فرهنگی مازندران بخاطر عدم ترمیم آن است. این پل توسط طراح شهر اصفهان ساخته شده و در صورت ترمیم، گردشگران و پژوهشگران می توانند بازدید از آن را جایگزین بازدید از سی و سه پل کنند. در اسناد تاریخی از این پل، بعنوان پل هفت چشمه نیز نام برده شد. آنچه که امروزه مشاهده می شود، دو دهنه پل تخریب شده در داخل رود تجن و چهار دهنه سرپاست. متأسفانه احداث حمام قاجاری در ورودی پل موجب انزوای آن شده است.

اطلاعات بیشتر

حمام خزینه ای قاجاری فرح آباد

✳️حمام خزینه ای قاجاری فرح آباد قدیمی ترین حمام منطقه عمومی فرح آباد و شمال شهرستان ساری، حمام دو قلوی مستقل مردانه و زنانه، حمام آجری، محرابی، گنبدی، کوره ای، دارای فضاهای کاملا” متنوع اعم از رختکن، چایخانه و محل پذیرایی، حوض های خزینه ای و معمولی، اتاقک ها و دوش های نمره ای، تطهیرخانه، صحن های وسیع با دماهای متنوع، کوره های زیرزمینی، استراحتگاه، تنفس گاه، محل گپ و گفت، سرویس بهداشتی، رختشوی خانه و ... این حمام در چندین مرحله تعمیر و بازسازی اساسی شده و در چهار دهه اخیر بخاطر گسترش استفاده از حمام های خانگی تعطیل و به حال خود رها شده است. اخیرا” تلاشهایی برای بازسازی مجدد آن جهت تبدیل به یک مکان گردشگری تاریخی از سوی شهرداری فرح آباد در شرف انجام است که البته هنوز خروجی آن نامشخص است. حمام عمومی فرح آباد همواره مورد استفاده شهروندان فرح آباد و اهالی روستاهای اطراف قرار می گرفت. لطفا” در بازسازی این مکان تاریخی و خاطره انگیز جدیت داشته باشید.

اطلاعات بیشتر

شهر ساحلی و تاریخی فرح آباد

نام قبلی شهر فرح آباد، روستای خوش آب و هوا و ساحلی و جنگلی طاهان واقع در ۲۰ کیلومتری شهر ساری بود که در سال ۱۰۲۵ هجری قمری یعنی بیش از ۴۲۰ سال پیش، شاه عباس بزرگ و ملازمان رکابش در یک گشت شکاری که از سواحل بهشهر آغاز کرده بودند، به طاهان رسیده و شب را در طاهان بیتوته کردند. موضوع جالب توجه اقامت شبانه شاه عباس و همراهان که در چادرهای شکارگاهی اتفاق افتاده بود، تأثیر بادهای خزری و هوای خنک طاهان در آن گرمای جانفرسا و استراحت بی دغدغه آنها بود. شاه عباس که بشدت احساس خوشی می کرد، از فرح بخشی آب و هوا و بادهای خزری بسیار گفت و برای ساخت یک اقامتگاه تابستانه در طاهان اظهار تمایل کرد. مشاوران و ملازمان بر اساس اظهارات شاه عباس، در اولین گام نام روستای طاهان را به شهر فرح باد تغییر دادند تا بر فرح بخشی باد خزری فرح آباد تأکید کنند و بلافاصله با دستور شاه عباس، پروژه ایجاد شهر فرح آباد و احداث دارالسلطنه عباسی یا صفوی کلید خورد و معمار شهر اصفهان به فرح باد فراخوان شد و کاخ جهان نما با معماری عالی قاپو، پل نه‌چشمه با معماری سی و سه پل و پل خواجو، بازار با معماری بازار اصفهان، حمام با معماری حمام صفوی، مسجدامام حسن مجتبی(ع) با معماری مسجد امام اصفهان، تفرجگاه رود تجن با معماری زاینده رود اصفهان، کاروانسرا با معماری اصفهان، قلعه و سنگر و برج و سایر کاخهای جانبی و جاده های دسترسی و کمربندی ها با سرعت بی نظیری آغاز شد. شاه عباس برای تسریع در احداث شهر فرح آباد، برای اولین بار اجازه احداث همزمان کلیسا و کنیسه را هم در فرح باد داده و حتی مجوز آزادی اسرای خارجی را مشروط به اقامت دائم در فرح باد صادر کرد و در طرفةالعینی جمعیت شهر فرح باد را از مرز ۵۰ هزار نفر عبور داد. حضور نوروزی، بهاری و تابستانی شاه عباس در فرح باد اولا رونق کاخ بهشهر را کم‌کرد و ثانیا” فرح باد را محور سفر مقامات خارجی کرد و حتی جهانگردان زیادی را به فرح باد آورد و در باره فرح باد مطالب زیادی به نگارش درآمد که در نسخه های تاریخی موجود است که از جمله پیتردلاواله ایتالیایی، شهر فرح باد را که البته فرح آباد هم نوشته می شد، بزرگتر و پررونق تر از شهرهایی مانند قسطنطنیه و رم ذکر کرده و از کاخ شاه عباس به دارالحکومه تابستانی صفوی و در اسناد دیگری نیز به دارالسرور عباسی تعبیر می کردند. اکنون نام رسمی این شهر، فرح آباد است اما اهالی همچنان آن را فرح باد تلفظ می کنند

اطلاعات بیشتر

پل چوبی

پل چوبی راه ارتباطی شهر و روستاها در شهر ساحلی فرح آباد مازندران

اطلاعات بیشتر

اسکله

شهر بندری بزرگ با اسکله ها، کاخها، بازار، برجها و باروها، كاروانسراها، قلعه ها، پلها، حمام ها، پاركها و مسجد جامع بزرگ و انبوه جمعیت باملیت های گوناگون در اوج شکوه، بندرگاهی که ناصرالدین شاه به تفصيل و شگفتانه از شکوه كم نظير آن میگوید و مى ستايد!

اطلاعات بیشتر

ساحل فرح آباد مازندران

ساحل فرح آباد ساری که خود بومیان آن را با نام خزر آباد می شناسند از معروف ترین سواحل شمال ایران با کلی امکانات رفاهی ، اقامتی و تفریحی در بین مسافران می باشد، این منطقه از مرکز شهر ساری سی و پنج کیلومتر فاصله دارد و در ایام نوروز و فصول توریستی سال محلی برای بر پایی چادرهای مسافرتی گردشگران می شود، امکانات خوبی نظیر سوئیت های مبله، کافه رستوران ، پارکینگ و آلاچیق باعث شده تا بتوان در اینجا شبانه روزی اقامت کرد.

اطلاعات بیشتر

مسجد فرح‌آباد

مسجد فرح‌آباد بخشی از مجموعه تاریخی شهرفرح آباد است که در دوران صفویه (شاه عباس اول) با سیاق معماری مکتب اصفهان احداث گردیده‌است.در بنا کتیبهٔ تاریخ‌دار یافت نشده‌است اما بنای آن را حدود سال ۱۰۲۵ هجری قمری تخمین می‌زنند.[۱] مجموعه فرح آباد که شاه عباس بخشی‌هایی از دوران سلطنت خود را در آن گذرانده‌است شامل مسجد، پل و کاخ جهان‌نما می‌شده‌است که از ان میان تنها مسجد به دلیل موقعیت مردمی اش بجا مانده‌است. [۲] این مسجد که در فاصله ۲۵ کیلومتری ساری و ۲ کیلومتری دریای خزر واقع شده، طیق برنامه‌ریزی انجام شده به موزه تشیع شمال کشور تبدیل می‌گردد.

اقامتگاه ها

شما میتوانید اقامتگاه موردنظر خود را رزرو کنید


اخبار محلی

از اخرین اخبار روستای خود در این سایت مطلع شوید

اطلاعات بیشتر

شهردار فرح آباد از راه اندازی سامانه یکپارچه و جامع مدیریت هوشمند شهری دهکده هوشمند در فرح آباد خبر داد.

شهردار فرح آباد از راه اندازی سامانه یکپارچه و جامع مدیریت هوشمند شهری دهکده هوشمند در فرح آباد خبر داد. محمد حسین شکیبافر شهردار فرح آباد بیان داشت : نظربه برگزاری جلسات متعدد با مدیران این سامانه و باتوجه به اهمیت هوشمند سازی و ارتباط شهروندان با شهرداری و اطلاع رسانی دقیق به شهروندان و توسعه گردشگری و تبلیغات شهری و راه اندازی سامانه هوشمند 137 وجمع آوری پسماند تفکیک شده به صورت هوشمند، بستر کار این سامانه درشهرداری فرح آباد ایجاد گردید. مهندس شکیبافر افزود: جهت توسعه جاذبه های فوق العاده گردشگری فرح آباد و پذیرش توریست و درآمد زایی با همکاری این سامانه زمینه سازی شد. شکیبافر بیان داشت : از برنامه های دیگر این سامانه ثبت آداب رسوم و سنت ها و فروشگاه ،بازار کالای صنایع دستی ، استفاده از خدمات مانند خرید شارژو غیره میباشد. شهردار فرح آباد درپایان افزود : یکی از برنامه ها آتی ما مدیریت پسماند به صورت تفکیک زباله از مبدا به صورت جمع آوری هوشمند از طریق این سامانه می باشد. شهروندان محترم فرح آباد میتوانند از طریق بازار و نرم افزار گوگل پلی برنامه دهکده هوشمند را به صورت رایگان دانلود نمایند.

اطلاعات بیشتر

پیام تبریک شهردار فرح آباد به مناسبت فرارسیدن سال نو

محمّد حسین شکیبافر، شهردار فرح آباد در پیامی فرارسیدن سال نو را تبریک گفت. به گزارش روابط عمومی شهرداری فرح آباد، متن کامل پیام تبریک مهندس شکیبافر به شرح زیر است: به نام بهار آفرین ای آنکه به تدبیر تو گردد ایام ای دیده و دل از تو دگرگون مادام ای آنکه به دست توست احوال جهان حکمی فرما که گردد ایام به کام بهار، تمثیل دل انگیز معاد الهی و تکرار جاودانه دمیدن روح بالندگی در کالبد طبیعت است و نوروز، تکریم شایسته این هنر سحر آمیز الهی در پیامی رستاخیزی و پاسداشت سزاوار کرامت خداوندی است. آغاز سال نو و تقارن نوروز با ایام ماه مبارک شعبان را تبریک و شادباش گفته، از درگاه آفریدگار یکتا سلامتی و توفیق روزافزون همه ی خدمتگزاران واقعی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تحت زعامت مقام عظمای ولایت و رهبری خواهانم. محمّد حسین شکیبافر شهردار فرح آباد

اطلاعات بیشتر

مراسم افتتاحیه طرح تفکیک پسماند

مراسم افتتاحیه طرح تفکیک پسماند از مبدا با همت شهرداری فرح آباد و با حضور شهردار فرح آباد و اعضای محترم شورای شهر فرح آباد و دیگر مسئولین شهر آغاز شد.

اطلاعات بیشتر

مراسم راهپیمایی باشکوه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی‌( ۲۲بهمن ماه) در شهر فرح آباد برگزارشد

همزمان با سراسر کشور رژه خوردویی و موتوری با حضور مهندس شکیبافر شهردار فرح آباد ، مسئولین شهری و کارکنان شهرداری فرح آباد ، و سایر اقشار مختلف مردم صحنه ای با شکوه از اتحاد و همدلی را درچهل ودومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی به نمایش گذاشتند. نکته مهمی که در مراسم امروز با وجود شرایط ویروس منحوس کرونا خودنمایی می کرد وحدت و یکپارچگی مردم رودپی بود که بار دیگر حماسه آفریدند و ثابت کردند‌ در دفاع از آرمانهای مقدس جمهوری اسلامی ایران استوار و پشتیبان ولایت فقیه هستند .

اطلاعات بیشتر

اقدام ارزشمند شهرداری فرح آباد

در راستای طرح تفکیک پسماند از مبدا با هدف کاهش حجم زباله و کمک به اقتصاد خانواده با انعقاد قرارداد با شرکت شهاب صنعت نمونه سبز گستر و طرح خرید زباله از درب منزل، گامی موثر در دستیابی به اهداف مطروحه برداشته است‌.

اطلاعات بیشتر

مراسم تجلیل از خیرین شهر فرح آباد

حضور مهندس شکیبافر شهردار فرح آباد، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر فرح آباد و مسئولین شهر در مراسم تقدیر از خانواده مرحوم محمد رضا انتظاری فرح آبادی، خانواده مرحومان وحید و مجید امینی فرح آبادی و نیز خانواده مرحوم ساره آبسالان در راستای کمک خیرخواهانه این خانواده های عزیز به درمانگاه شهر فرح آباد.

اطلاعات بیشتر

تجلیل از مقام پرستار

حضور مهندس شکیبافر شهردار فرح آباد و سایر مدیران بخش رودپی شمالی در آئین تجلیل از مقام پرستار و مدافعان حوزه سلامت مرکز بهداشت طوقدارفرح آباد پنبه چوله و آکند.

اطلاعات بیشتر

هفته تربیت بدنی

به مناسبت هفته تربیت بدنی، دکتر حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مازندران به همراه مسئولین ستادی اداره کل ورزش و جوانان و مهندس مهدوی رئیس اداره شهرستان در شهر تاریخی فرح آباد حضور یافت. در این بازدید که با استقبال امام جمعه، حجة الاسلام قاسمی فرح آبادی، مهندس شکیبافر شهردار فرح آباد،رئیس و اعضای محترم شورای اسلامی و پرسنل انتظامی شهر فرح آباد مواجه شد. دکتر رنگرز و هیئت همراه ضمن حضور و قرائت فاتحه در گلزار شهدای فرح آباد از سالن ورزشی نیمه کاره مرحوم انتظاری فرح آبادی بازدید کرد. مطالبات مسئولین فرح آباد به شرح ذیل از ایشان انجام گرفت: ۱-تکمیل سالن مرحوم انتظاری فرح آبادی ۲-احداث سرویس بهداشتی، رختکن و نیز سایه بان در ورزشگاه شهدای فرح آباد ۳-احداث سالن ورزشی برای بانوان همراه با اعلام آمادگی برای اهدای زمین ۴-تجهیز ابزار ورزش همگانی برای دو بوستان شهر فرح آباد در پایان مقرر شد که پس از بررسی ستادی، نتایج این بازدید اعلام گردد.

اطلاعات بیشتر

روند اجرایی کاخ صفوی جهان نمای فرح آباد

بازدید مشترک مهندس شکیبافر شهردار فرح آباد و مهندس صلح جو رئیس پایگاه میراث فرهنگی شهر فرح آباد از روند اجرایی کاخ صفوی جهان نمای فرح آباد در راستای توجه همه ‌جانبه به میراث فرهنگی شهر فرح آباد

اطلاعات بیشتر

پل مواصلاتی سیمی_ چوبی فرح آباد و شریف آباد

بازدید مهندس توکلی مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری مازندران به اتفاق مهندس شکیبافر شهردار فرح آباد ، مهندس بندری نائب رئیس شورا و مهندس طالبی دبیر شورا از پل مواصلاتی سیمی_ چوبی فرح آباد و شریف آباد

فروشگاه ها

فروشگاه های محلی

تماس با ما:
  • آدرس: تهران خیابان تیموری میدان حسن حسینی خیابان حبیب اله شمالی
    پلاک 56 مرکز نوآوری شریف
  • ایمیل: info@idpz.ir
  • سایت: idpz.ir
  • تلفن: 02165013214
© 2023 smart village. All Rights Reserved. ایده پردازان الکترونیک البرز