-->
  • 'موزه قزوین

    موزه قزوین

    استان قزوین، بعد از میدان آزادی، موزه قزوین

    اطلاعات بیشتر
  • 'مسجد النبی (ص)

    مسجد النبی (ص)

    استان قزوین، ضلع جنوبی خیابان امام خمینی (ره)، مسجد النبی (ص)

    اطلاعات بیشتر
  • 'حمام قجر

    حمام قجر

    قزوین،شهر قزوین، خیابان عبید زاکانی، کنار بازارچه و مسجد آقا کبیر

    اطلاعات بیشتر
  • 'مسجد جامع قزوین

    مسجد جامع قزوین

    قزوین، شهر قزوین، خیابان شهدا ( خیابان سپه سابق)

    اطلاعات بیشتر
  • 'کاروانسرای سعدالسلطنه

    کاروانسرای سعدالسلطنه

    قزوین، شهر قزوین، خیابان امام خمینی(ره)

    اطلاعات بیشتر
  • 'کاخ چهلستون

    کاخ چهلستون

    قزوین، میدان آزادی (سبزه میدان)

    اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر

موزه قزوین

شهر قزوین از شهرهای تاریخی کشور است که جاذبه‌های گردشگری و تاریخی زیادی دارد. برای درک این موضوع، کافی است سری به موزه قزوین بزنید تا تاریخ مانند فیلمی از جلوی چشمتان عبور کند. آثار این موزه به چند بخش تقسیم می‌شود ولی بیشتر حجم آن را اشیای مفرغی و سفالی که قدمت برخی از آنها به هزاره اول یا سوم قبل از میلاد برمی‌گردد، تشکیل می‌دهند. یکی از ارزشمندترین اشیای تاریخی این موزه، بشقاب فلزی با نقش و نگارهایی از دوره ساسانیان است که گفته می‌شود برای شخص خسرو پرویز بوده است. در این موزه، سکه‌، مهر، اشیای زینتی و ظروف سفالی نیز وجود دارند که برای دوره اشکانیان تا قاجار می‌باشند. در قسمتی از موزه قزوین، درهای تاریخی و تخت عروسی که متعلق به منطقه مینودر است نیز به چشم می‌خورد که قدمت آن به قرن 13 هجری برمی‌گردد. نقاشی‌هایی از ناصرالدین شاه، ابزارهای نظامی، پیکرهای کوچکی از جانوران، حتی تعدادی از اولین سلاح‌های گرم ارتش ایران و... از دیگر آثار معروف این موزه می‌باشند. پیشنهاد می‌کنیم اگر به اماکن تاریخی و شناخت تاریخ و تمدن ایران زمین علاقه‌مند هستید، بازدید از این موزه را حتما در برنامه‌های خود قرار دهید.

اطلاعات بیشتر

مسجد النبی (ص)

مسجد النبی (ص) از مهمترین بناهای تاریخی مذهبی استان قزوین می‌باشد. این مسجد به فرمان فتحعلی شاه قاجار ساخته شد. مسجدالنبی در کنار بازار قزوین قرار دارد و شما می‌توانید در کنار بازدید از این مسجد، سری به بازار معروف قزوین نیز بزنید. مساحت این مسجد در حدود 14هزار مترمربع است و از لحاظ معماری و گستردگی صحن و شبستان، منحصر به فرد و خاص است. مسجد النبی دارای سه ورودی شرقی، غربی و شمالی است و سردر و ورودی اصلی در ضلع شمالی آن قرار دارد. این سردر با کاشی‌های مینایی زیبایی تزیین شده و دارای کتیبه‌هایی از کاشی لاجوردی نیز می‌باشد. معماری و تزیینات به کار رفته در این مسجد چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. همچنین وجود حوض در وسط حیاط مسجد، به زیبایی و شگفتی آن افزوده است.

اطلاعات بیشتر

حمام قجر

حمام قجر از بزرگترین و قدیمی‌ترین حمام‌های قزوین و جایگاه موزه مردم شناسی این شهر است. این حمام برخلاف نام خود، در دوره صفویه، توسط یکی از سرداران شاه عباس ساخته شده و بیش از ۴۰۰ سال قدمت دارد. در حمام قجر، جلوه‌هایی از تاریخ اجتماعی قزوین را در سه بخش اقوام، آداب و رسوم و مشاغل به نمایش گذاشته‌اند. تزئینات گرمابه شامل کاشیکاری و طاق‌های رسمی‌بندی شده است و کف آن با سنگ مرمر مفروش گردیده است. پشت بام این حمام نیز هم‌سطح خیابان است. این اثر تاریخی در سال ۱۳۷۹ توسط میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین خریداری و با سرمایه گذاری شهرداری قزوین و مدیریت سازمان نوسازی و بهسازی مرمت شد و هم اکنون به عنوان موزه مردم‌شناسی در ۳ بخش اقوام، آداب و رسوم و مشاغل مورد بازدید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

اطلاعات بیشتر

مسجد جامع قزوین

مسجدالنبی از بزرگ‌ترین و کهن‌ترین مسجدجامع ایران است که بنای نخست آن روی آتشکده‌ای از دوران ساسانیان ساخته شده است. این مکان مقدس در چهار جهت در ورودی و صحن دارد که در هر کدام از صحن‌ها ایوان بسیار بزرگی ساخته شده است. عالی‌ترین معماری اسلامی و سنتی را می‌توان در گنبد بسیار زیبای مسجد و در مناره‌ها و صحن‌های آن مشاهده کرد. سبک معماری آن به دوران سلجوقی و صفویه برمی‌گردد. گنبد فیروزه‌ای و مناره‌های کاشی‌کاری شده مسجد با ارتفاع زیاد از دوردست چشم‌ها را به خود جلب می‌کند.گنبد بزرگ مسجد آجری بوده و در قسمت جنوبی مسجد واقع شده است. این گنبد موقعی که از پائین به آن نگاه می‌کنیم، بسیار مرتفع و بزرگ با تزئینات زیبا و چشم‌نواز است. در قسمت جنوبی مسجد محرابی زیبا پوشیده از سنگ مرمر درست شده است که اطرافش را با کاشی‌های رنگارنگ تزئین کرده‌اند و در فاصله کمی از آن منبری از جنس سنگ وجود دارد که خیلی هم زیبا است. روی دیوار آن در جا‌های خاص به شکل کتیبه وجود دارد که روی هر کدام از آن‌ها به خط‌های زیبای قدیمی گچبری شده است.

اطلاعات بیشتر

کاروانسرای سعدالسلطنه

جالب‌ترین بخش بازار، کاروانسرای سعدالسلطنه است که لقب بزرگترین مجموعه کاروانسرای درون شهری ایران را یدک می‌کشد و از آثار دوره ناصرالدین شاه قاجار است. این اثر تاریخی بی نظیر یکی از بزرگترین بنا‌های عمومی و سرا‌های بازرگانی کشور در دوره قاجار محسوب می‌شود که مشتمل بر تعدادی سرا‌های تو در تو و پیوسته که شمال ۶ حیاط به نام‌های: ۱ – سعدیه ۲ - سعدالسلطنه ۳- نگارالسلطنه ۴ – قهرمانی ۵ - بهشتی ۶- راسته وزیر است. این مجموعه سرا‌ها از لحاظ معماری و شالوده ساخته شده از پوشش آجری و یکی از سرپاترین و نمونه عالی یک سرای بازگانی به حساب می‌آید.

اطلاعات بیشتر

کاخ چهلستون

عمارت چهل ستون قزوین معروف به عمارت کلاه فرنگی بنایی است در شهر قزوین. این بنا که تنها کوشک باقی‌مانده از مجموعه کاخ‌های سلطنتی روزگار شاه تهماسب است، در مرکز شهر قزوین و در میدان آزادی (سبزه میدان) قرار دارد و در دوره صفویه و زمانی که قزوین پایتخت بود به کلاه فرنگی معروف بوده و از نمونه هم نام خودش در شهر اصفهان چند دهه قدیمی تر است. در حال حاضر، این کاخ از آن رو که قزوین از مراکز مهم خوشنویسی ایران بوده، به موزه خوشنویسی تبدیل شده است. قبل از آن به عنوان موزه اشیای تاریخی استفاده می کردند.

اقامتگاه ها

شما میتوانید اقامتگاه موردنظر خود را رزرو کنید


اخبار محلی

از اخرین اخبار روستای خود در این سایت مطلع شوید

فروشگاه ها

فروشگاه های محلی

پیام های مردمی

این پیام ها توسط مسئولین منتشر شده اند

دهکده هوشمند

دهکده هوشمند . رویکردی نو برای شهر الکترونیک

اطلاعات بیشتر
تماس با ما:
  • آدرس: تهران خیابان تیموری میدان حسن حسینی خیابان حبیب اله شمالی
    پلاک 56 مرکز نوآوری شریف
  • ایمیل: info@idpz.ir
  • سایت: idpz.ir
  • تلفن: 02165013214
© 2023 smart village. All Rights Reserved. ایده پردازان الکترونیک البرز