-->
  • 'دریاچه مهارلو (دریاچه صورتی)

    دریاچه مهارلو (دریاچه صورتی)

    استان فارس، ۵۷ کیلومتری جاده شیراز به فسا، دریاچه مهارلو

    اطلاعات بیشتر
  • 'روستای قلات

    روستای قلات

    جاده شیراز به سپیدان (اردکان)، روستای قلات

    اطلاعات بیشتر
  • 'کوه مهارلو

    کوه مهارلو

    فارس.شیراز.روستای مهارلو.

    اطلاعات بیشتر
  • 'تفرجگاه کرچنار(کوه چنار)

    تفرجگاه کرچنار(کوه چنار)

    ۳۵ کیلومتری شیراز . روستای مهارلو

    اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر

دریاچه مهارلو (دریاچه صورتی)

دریاچه مهارلو شیراز که به دریاچه صورتی نیز معروف است، از زیباترین جاذبه‌های گردشگری استان فارس است. گردشگران زیادی در سفر به شیراز، علاوه بر تماشای آثار تاریخی و فرهنگی ارزشمند این شهر، سری به این دریاچه نیز می‌زنند. دریاچه مهارلو در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد که قدمت آن به دوران صفویه برمی‌گردد و لازم با ذکر است که خود این روستا هم محل مناسبی برای گشت و گذار است. بسیاری از اهالی روستا بر این باور هستند که آب این دریاچه، شفابخش است و بسیاری از بیماری‌های پوستی را درمان می‌کند. تبخیر بالای آب در این دریاچه، باعث شده تا آب آن، بسیار شور شده و نوعی جلبک دریایی قرمز در آن تکثیر شود که دلیل رنگ قرمز دریاچه هم، همین جلبک‌ها هستند.

اطلاعات بیشتر

روستای قلات

روستای قلات یکی از جاذبه‌های گردشگری اطراف شهر شیراز است، که کوچه پس کوچه‌های سرسبز آن بسیار معروف می‌باشد. قلات یا همان کلات به معنی آبادی است که در 36 کیلومتری شهر شیراز قرار دارد و روستایی‌ست در دل دامنه کوه سرخ. دلیل محبوبیت این روستا، فضای آرام، دنج و سرسبز آن است. خانه‌های این روستا از آجر، سنگ و خشت ساخته شده و به صورت پلکانی‌اند. شغل بیشتر اهالی روستا، کشاورزی و دامداری است ولی بعضی از آنها به گیوه‌بافی نیز مشغول هستند. روستای قلات شیراز، سه آبشار دارد که دسترسی به یکی از این روستا کمی سخت است ولی از دو آبشار دیگر به راحتی می‌توانید دیدن کنید. چشمه انجیری و کناره رودخانه‌های شب شتری از دیگر جاذبه‌های گردشگری این روستا می‌باشند که وجود گل‌های وحشی و گیاهان دارویی مثل پونه، مرزه، آویشن، بومادران و... در اطراف این رودخانه‌ها، حال و هوای متفاوتی را در این منطقه بوجود آورده است. از دیگر جاهای دیدنی روستای قلات می‌توان به کلیسای تجلیل، قلعه قزل ارسلان، آسیاب قدیمی و چهار درخت چنار که به پاچنار معروف است، اشاره کرد. از معروف‌ترین سوغاتی‌های این روستا می‌توان بادام، انجیر، گردو، آلو، زردآلو، شیره انگور، انار، رب انار و... را نام برد. بهترین زمان سفر به قلات شیراز، بهار و تابستان است ولی پاییز و زمستان نیز فصل خوبی برای سفر به این روستای زیبا می‌باشد.

اطلاعات بیشتر

کوه مهارلو

۳۵ کیلومتری شیراز . ۳۰ کیلومتری فرودگاه شیراز تلاقی دریاچه مهارلو با کوه بهترین زمان برای گردشگری زمستان وبهار و پاییز

اطلاعات بیشتر

تفرجگاه کرچنار(کوه چنار)

در ۳۵کیلومتری شهر شیراز دسترسی از طریق جاده شیراز فسا دارای آب و هوای معتدل مشرف به دریاچه مهارلو و روستای گردشگری مهارلو

اقامتگاه ها

شما میتوانید اقامتگاه موردنظر خود را رزرو کنید


اخبار محلی

از اخرین اخبار روستای خود در این سایت مطلع شوید

فروشگاه ها

فروشگاه های محلی

پیام های مردمی

این پیام ها توسط مسئولین منتشر شده اند

دهکده هوشمند

دهکده هوشمند . رویکردی نو برای شهر الکترونیک

اطلاعات بیشتر
تماس با ما:
  • آدرس: تهران خیابان تیموری میدان حسن حسینی خیابان حبیب اله شمالی
    پلاک 56 مرکز نوآوری شریف
  • ایمیل: info@idpz.ir
  • سایت: idpz.ir
  • تلفن: 02165013214
© 2023 smart village. All Rights Reserved. ایده پردازان الکترونیک البرز