-->
  • 'کلیسای ننه مریم

    کلیسای ننه مریم

    ارومیه جاده سر کلیسای ننه مریم

    اطلاعات بیشتر
  • 'کلیسای مارسرگیز

    کلیسای مارسرگیز

    ارومیه جاده سر روستای سر

    اطلاعات بیشتر
  • 'دریاچه ارومیه

    دریاچه ارومیه

    ارومیه دریاچه نمک

    اطلاعات بیشتر
  • 'بازار ارومیه

    بازار ارومیه

    ارومیه میدان ولایت خیابان امام

    اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر

کلیسای ننه مریم

این کلیسا یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای جهان است که عده‌ای قدمتش را به دوران ساسانی نسبت می‌دهند و بنا به روایتی در گذشته این کلیسا آتشکده بوده و ۳ تن از موبدان هنگام تولد مسیح ستاره‌ایی درخشان را در حرکت به سمت شرق می‌بینند و آن را نشانه تولد منجی‌ دانسته و به سمت اورشلیم می‌روند. موبدان بعد از بازگشت آتشکده را به کلیسا تبدیل کرده و تبلیغ مسیحیت را شروع می‌کنند. فضای داخلی کلیسا شباهت چندانی به تصویری که از کلیساها داریم ندارد و با قالی‌های دست‌باف مفروش شده و در آن صندلی‌های زیادی وجود ندارد. کلیسای ننه مریم را با اسم کلیسای شرق آشور هم می‌شناسند.

اطلاعات بیشتر

کلیسای مارسرگیز

قدمت کلیسای مارسرگیز ارومیه را هم مثل کلیسای ننه مریم به دوران ساسانی نسبت می‌دهند. بنای کلیسای مارسرگیز کاملا از سنگ ساخته  شده و بسیار مستحکم است. بر اساس روایتی شیرین، همسر ناصرخسرو، زنی مسیحی بوده و به ‌خاطر غلبه ایرانیان بر رومیان دستور داده تا این کلیسا ساخته شود. یکی از جذابیت‌های رفتن به چنین بناهایی این است که می‌توانید با قدم‌گذاشتن در آن‌ها شخصیت‌های تاریخی و داستانی‌‌ای را که همیشه درباره‌شان شنیده و خوانده‌اید تصور کرده و خودتان را نزدیک به آن‌ها احساس کنید. کلیساهای هوانس مقدس، مار دانیال، سورپ سرکیس، کلیسای مارگیور کیس، مارتوما از دیگر کلیساهای ارومیه هستند.

اطلاعات بیشتر

دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه از دیگر مکان های دیدنی ارومیه دریاچه ارومیه است که همه ما ایرانیان با این دریاچه آشنا هستیم، بزرگترین دریاچه شور ایران و یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ارومیه و تبریز است. این دریاچه بین آذربایجان غربی و شرقی قرار دارد. به علت بی توجهی ها به این دریاچه بخشی از آن خشک شده است و باعث خیلی مشکلات برای مردم آن منطقه شده است اما بازهم زیبا است و بسیار دیدنی پس اگر ارومیه رفتید به این دریاچه معروف و دوست داشتنی سر بزنید.

اطلاعات بیشتر

بازار ارومیه

بازار تاریخی ارومیه بازار ارومیه که از دیرباز یکی از پربازدیدترین بازار های ایران است معماری این بازار به دوران صفویه باز می گردد این بازار جزوه بازار های است که معماری قدیمی خود را حفظ کرده است و بخاطر همین موضوع علاقه مندان زیادی دارد. این بازار حدود ۱۰۰۰ در مغازه مخلتف دارد که تنوع خیلی خوبی برای یک بازار است. اگر به ارومیه رفتتید حتمان به بازار سر بزنید.

اقامتگاه ها

شما میتوانید اقامتگاه موردنظر خود را رزرو کنید


اخبار محلی

از اخرین اخبار روستای خود در این سایت مطلع شوید

فروشگاه ها

فروشگاه های محلی

پیام های مردمی

این پیام ها توسط مسئولین منتشر شده اند

دهکده هوشمند

دهکده هوشمند . رویکردی نو برای شهر الکترونیک

اطلاعات بیشتر
تماس با ما:
  • آدرس: تهران خیابان تیموری میدان حسن حسینی خیابان حبیب اله شمالی
    پلاک 56 مرکز نوآوری شریف
  • ایمیل: info@idpz.ir
  • سایت: idpz.ir
  • تلفن: 02165013214
© 2023 smart village. All Rights Reserved. ایده پردازان الکترونیک البرز