-->
  • 'بنای شاطرگنبد

    بنای شاطرگنبد

    مازندران یک کیلومتری جنوب شهر ساری، در نزدیکی محله الحاقی بالادزا و در حاشیه غربی رودخانه تجن

    اطلاعات بیشتر
  • 'آبشار کارنام

    آبشار کارنام

    مازندران ساری بخش چهاردانگه روستای کارنام

    اطلاعات بیشتر
  • 'پناهگاه حیات وحش سمسكنده

    پناهگاه حیات وحش سمسكنده

    مازندران پناهگاه حيات وحش سمسكنده در اراضي جنگلي جنوب شرقي شهر ساري و بعد از پارك جنگلي شهيد زارع واقع شده است

    اطلاعات بیشتر
  • 'دهکده آرامش سد شهید رجایی

    دهکده آرامش سد شهید رجایی

    مازندران ساری بخش کلیجانرستاق سه راهی تاکام

    اطلاعات بیشتر
  • 'حمام وزیری مربوط به دوره قاجار است و در مرکز شهر ساری در کنار خانه کلبادی قرار دارد. این حمام از لحاظ نوع معماری، مصالح و ویژگی های ساختمانی از ابنیه دیدنی مازندران به شمار می‌رود

    حمام وزیری مربوط به دوره قاجار است و در مرکز شهر ساری در کنار خانه کلبادی قرار دارد. این حمام از لحاظ نوع معماری، مصالح و ویژگی های ساختمانی از ابنیه دیدنی مازندران به شمار می‌رود

    مازندران شهرستان ساری خانه کلبادی

    اطلاعات بیشتر
  • 'پارک جنگلی شهید زارع

    پارک جنگلی شهید زارع

    آدرس:مازندران، شهر ساری، جنوب جاده ساری – نکاو جنب بیمارستان سوانح و سوختگی زارع

    اطلاعات بیشتر
  • 'دریاچه الندان

    دریاچه الندان

    مازندران شهرستان ساری بخش چهاردانگه روستای الندان

    اطلاعات بیشتر
  • 'دریاچه چورت

    دریاچه چورت

    مازندران ساری بخش چهاردانگه روستای چورت

    اطلاعات بیشتر
  • 'امام زاده یحیی ساری

    امام زاده یحیی ساری

    مازندران ساری خیابان جمهوری

    اطلاعات بیشتر
  • 'آستان مقدس امام زاده عباس (ع) ساری

    آستان مقدس امام زاده عباس (ع) ساری

    مازندران ساری بلوار امام رضا (ع)

    اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر

بنای شاطرگنبد

بنای شاطرگنبد یا گنبدشاطر، واقع در یک کیلومتری جنوب شهر ساری، در نزدیکی محله الحاقی بالادزا و در حاشیه غربی رودخانه تجن، ازجمله بناهای آرامگاهی با ارزش منطقه است. این بنای آرامگاهی متعلق به قرن نهم هجری قمری برابر با عصر تیموریان است که در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۶۴ با شماره ثبت ۱۶۷۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. بنای شاطرگنبد بنایی چهار ضلعی به ابعاد 6 × 6 متر از آجر و گچ است كه در زیر پایه‌ی گنبد، در هر ضلع دوازده قرنیس گچكاری و بالای هر دو قرنیس، یك قرنیس نیمه بیضی به كار رفته است. بلندى پایه گنبد در حدود یک متر و نیم است. براى بر پا کردن گنبد نیم دایره داخلى، با چهار گوشوار، چهار کنج بنا را جمع کرده و دایره اى به وجود آورده و گنبد را بر این دایره استوار کرده اند. درب ورودى، شرقى است و دو طاقچه از داخل، در دو طرف درب است. در ضلع جنوبى، دو پنجره نورگیر کوچک با طاق جناغى قرار دارد که کف آن بر تخته هاى قطور بسیار محکم استوار است و ظاهراً زیر این تخته ها از داخل نیز طاقچه بوده است.

اطلاعات بیشتر

آبشار کارنام

آبشار کارنام یکی از جاذبه های گردشگری بخش چهاردانگه است. این آبشار زیبا در کنار جاده منتهی به محل و ۵۰۰ متری روستای کارنام واقع شده است. آبشار زیبای کارنام در ارتفاع ۱۰۰۰ متری از سطح دریا در قلب جنگلی انبوه و بسیار دل انگیز در البرز شرقی و ارتفاع آبشار در حدود ۴۰ متر است.

اطلاعات بیشتر

پناهگاه حیات وحش سمسكنده

پناهگاه حيات وحش سمسكنده در اراضي جنگلي جنوب شرقي شهر ساري و بعد از پارك جنگلي شهيد زارع واقع شده است. اين پناهگاه يكي از جاذبه هاي ديدني اين استان براي طبيعت دوستان و دوستداران حيات وحش به شمار مي رود.مسير دسترسي آن از ساري تا سمسكنده بوده كه در ادامه با يك جاده روستايي به داخل محوطه راه مي‌ يابد. دسترسي به منطقه از طريق جاده اصلي ساري به نكا امكان پذير است. اين پناهگاه حدود ۱۰۴۱ هكتار وسعت دارد و حدود ۶ هكتار آن مختص نگهداري و تكثير گوزن زرد و قرمز (مرال) مي باشد و ابتدا در سال ۱۳۵۲ تحت حفاظت قرار گرفت، سپس طي مصوبه شماره ۶۳ مورخ ۱۳۵۴/۵/۲۱ به عنوان پناهگاه حيات وحش معرفي گرديد. اين منطقه از گونه‌ هاى جنگلى–جلگه‌ اى كم ارتفاع تشكيل شده كه به صورت دو منطقه جداگانه با مديريت يكپارچه، اداره مي شود. اراضي جنگلي مناطق جلگه اي خزري با گونه‌ هاي شاخص بلوط، انجيلي،‌ آزاد و توسكا مي‌باشد. همچنين، پناهگاه حيات وحش سمسكنده به عنوان زيستگاه و محل تكثير گوزن زرد به حساب مي آيد كه پس از تكثير و پرورش در اين پناهگاه، به زيستگاه اصلي خود در دِز و كرخه و همچنين ديگر زيستگاه ها چون جزيره اشك و ميان كتل فارس انتقال مي يابند. شغال، گربه جنگلي، سنجاب و سمور جنگلي و گراز از گونه‌ هاي پستاندار و عقاب جنگلي، جغد و كبوتر جنگلي نيز از پرندگان شاخص اين مناطق مي‌ باشند. پناهگاه حيات وحش سمسكنده در حال حاضر با انتقال چند راس مرال به عنوان مركز تكثير مرال در حال فعاليت مي‌باشد كه خوراك مرال‌ ها روزانه توسط محيط بانان تامين مي‌شود. دستيابي راحت و بي دردسر به غذا باعث شده مرال‌ هاي پناهگاه حيات وحش سمسكنده در كمترين زمان ممكن خود را در نزديكي فنس‌ هاي محوطه نمايش دهند. مرال يكي از سه گونه گوزن موجود در ايران است. اين پناهگاه از معدود جنگل‌ هاي جلگه اي بازمانده از جنگل‌ هاي خزري به شمار مي‌ آيد.

اطلاعات بیشتر

دهکده آرامش سد شهید رجایی

سد شهید رجایی (سد سلیمان تنگه) در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی ساری در نزدیکی روستای افراچال در منطقه‌ای کوهستانی و سر سبز واقع شده‌است. دهکده آرامش در کنار این سد، در سال ۱۳۷۹ برای بازدید مسافرین و گردشگران آماده شده است. اقامت شبانه در کنار رودخانه تجن، بازدید از تاج سد ممکن بوده و امکانات قایقرانی و اسکی روی آب برای گردشگران فراهم شده‌است. منطقه سلیمان‌تنگه به علت وجود دریاچه و سد شهید رجایی بسیار خوش آب‌وهوا و زیباست. دهکده ارامش با دارا بودن مجموعه ویلاهای بزرگ و کوچک با رعایت استانداردهای کیفیت، مسافران را برای اقامت به‌سوی خود جذب می‌کند. دهکده آرامش درست در زیر سد شهید رجایی قرار گرفته است و مجاورت واحدهای اقامتی آن با رودخانه، امکان تماشای مناظر سرسبز اطراف و هیجان قایق‌سواری را فراهم کرده است. با اقامت در این دهکده دیدنی می‌توانید به تماشای هم‌نشینی شالیزارهای چشم‌نواز، جنگل‌های بکر و انبوه، روستاهای زیبا در دل تپه‌ها و دریاچه عظیم سد شهید رجایی بروید. به غیر از اقامت شبانه در کنار رودخانه تجن و در دهکده آرامش از جمله امکانات گردشگری در این محیط می‌توان به قایقرانی، اسکی روی آب، اتوبوس دریایی، پدالو در اسکله شیرین رود، بازدید از تاج سد و ماهیگیری اشاره کرد. وجود ویلاهای دوخوابه، چهارخوابه، اردویی، سالن‌های اجتماعات سرپوشیده و روباز، رستوران و سالن غذا خوری به سبک‌های مختلف، زمین ورزش و پارک بازی، پیست تپه پیمایی و جنگل نوردی، آلاچیق از دیگر امکانات و پتانسیل‌هایی است که این مجتمع تفریحی-سیاحتی برای استفاده گردشگران تدارک دیده‌است. در این منطقه دیدنی شاهد هم نشینی شالیزارهای چشم نواز، رودخانه پرآب تجن، جنگل های بکر و انبوه، روستاهای زیبا و دریاچه عظیم سد شهید رجایی خواهید بود. براي رسيدن به سليمان تنگه و سد شهيد رجايي بايد از ساري به سمت منطقه دودانگه حركت كرد. از شهر ساري تا سد 40 كيلومتر راه است . البته اين مسير خود سراسر جنگلي است. در تمام طول مسير با رودخانه تجن و شاليزارهاي سنتي همسفر خواهيد بود. روستاهاي متعددي سر راهتان هست كه در دل تپه ها و ارتفاعات جنگلي خودنمايي مي كنند.

اطلاعات بیشتر

حمام وزیری مربوط به دوره قاجار است و در مرکز شهر ساری در کنار خانه کلبادی قرار دارد. این حمام از لحاظ نوع معماری، مصالح و ویژگی های ساختمانی از ابنیه دیدنی مازندران به شمار می‌رود

حمام وزیری که در شهر ساری مرکز استان مازندران واقع شده یکی از بناهای دوره ی قاجاریه است که به لحاظ معماری و ویژگی های ساخت، جزء بناهای شاخص این استان است. این حمام در گذشته در جوار خانه وزیری قرار داشت و روزگاری نیز قسمتی از این خانه بوده است و از همین رو به حمام وزیر معروف است. این حمام با مساحتی در حدود ۲۰۰ مترمربع دارای همه فضاهای لازم برای یک حمام سنتی شامل ورودی، سربینه، راهروی انتقالی هوا، گرمخانه، خزینه های آبگرم و سرد، سرویس بهداشتی و تون را دارا می باشد. گرمخانه حمام وزیری نیز همانند سربینه به صورت هشت ضلعی است و در انتهای ضلع جنوبی آن خزینه های آب گرم و سرد قرار دارد. در قسمت جنوبی بنا اتاقی مستطیل شکل که کف آن از همه قسمت های بنا پایین تر است، به عنوان تون یا گرمابه حمام کاربری داشته است. ورودی آن خارج از حمام و در ضلع شرقی است. این بنا در اثر مرور زمان تخریب شده بود که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در سال ۱۳۷۹ مرمت و بازسازی آن را آغاز کرده است. حمام وزیری در تاریخ ۷ مهر ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۶۲۶۹ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اطلاعات بیشتر

پارک جنگلی شهید زارع

پارک جنگلی شهید زارع ساری در سه کیلومتری شرق رودخانه تجن و شرق شهرستان ساری و در فاصله یک کیلومتری جنوب جاده ساری – بهشهر و جنب بیمارستان سوانح و سوختگی زارع ساری قرار دارد و به علت مجاورت با تپه‌های جنگلی کم ارتفاع در دامنه البرز، بسیار زیبا و چشمگیر است برای استفاده گردشگران نیز دارای امکاناتی برای ماندن کوتاه مدت می‌باشد به ویژه بهترین مکان برای کسانی است که می‌خواهند به صورت رایگان شب اقامت داشته باشند.مساحت پارک ۷۰ هکتار بوده و دارای تیپ درختی بلوط ـ انجیلی می باشد که در سال ۱۳۴۴ جهت جلوگیری از انهدام جنگل و بازسازی و احیاء آن با گونه های کاج تهران و زربین جنگلکاری گردیده است. گردشگران با استفاده از امکاناتی که در آن جا برایشان مهیا است می توانند اقامت کوتاه مدتی را سپری نمایند. در واقع این مکان برای مسافرانی که می خواهند اقامت شبانه رایگانی را داشته باشند بهترین جاست.پارک جنگلی شهید زارع ساری دارای مساحتی برابر با هفتاد هکتار بوده و شامل تیپ درختی بلوط و انجیلی می باشد.احداث پارک جنگلی شهید زارع در سال ۱۳۵۹ هجری شمسی صورت گرفت اما تا چندین سال بدون کتابچه طرح مدون بود، تا اینکه مدیریت طرح پارک موصوف به مدت ده سال تا سال ۱۳۸۵هجری شمسی به بخش خصوصی واگذار شد. در پارک جنگلی شهید زارع ساری برای رفاه حال گردشگران عزیز امکانات و تأسیساتی را ایجاد نمودند که شامل جاده ای با دسترسی آسفالته، تعداد قابل قبولی سرویس بهداشتی، قرار دادن نمازخانه ای با زیر بنای ۱۲۰ متر مربع با دو بخش مجزای زنانه و مردانه، فروشگاه مواد غذایی، قهوه خانه سنتی با امکانات مجهز، کباب خانه، مغازه ساندویچی، یک حلقه چاه آب آشامیدنی، دو دستگاه منبع آب زیر زمینی، موتور خانه، محوطه ای برای بازی کودکان، شهر بازی کوچکی مختص برای کودکان، زمین ورزشی والیبال، پارکینگ، دارا بودن پیست اسکیت مجهز ، اجاق گاز برای طبخ غذا و آلاچیق می باشد. هرساله عده ای از گردشگران در روز ۱۳ فروردین، روز آشتی با طبیعت به جمع آوری زباله هایی که عده ای دیگر از مسافران به علت کم توجهی به درون این محیط زیبا می ریزند، می پردازند. امید است که دیگر شاهد اینگونه صحنه ها نباشیم. امکانات و تاسیسات موجود در پارک : – جاده دسترسی آسفالته – سرویس بهداشتی به تعداد مورد نیاز – نمازخانه مردانه و زنانه در مرکز پارک (با زیربنای ۱۲۰ متر مربع ) – فروشگاه مواد غذایی – قهوه خانه سنتی مجهز – کباب خانه – ساندویچی – چاه آب آشامیدنی۱ حلقه – منبع آب زمینی۲ دستگاه – منبع آب ذخیره هوای۲ دستگاه – موتور خانه – محوطه بازی کودکان و شهر بازی کوچک شامل قصر بادی و چرخ و فلک – زمین والیبال – پارکینگ اتومبیل – پیست اسکیت مجهز – ساختمان مدیریت پارک – سرویس های میز و نیمکت (پیک نیک ) – آلاچیق به تعداد قابل توجه – اجاق برای طبع غذا و کباب – سطل زباله و ..

اطلاعات بیشتر

دریاچه الندان

دریاچه الندان یا آبندان پله با مساحت ۱۷ هکتار که در هنگام بارندگی به ۳۰ هکتار می‌رسد در روستای الندان بخش چهاردانگه‌یشهرستان ساری واقع می‌باشد. این اثر طبیعی با قدمت کواترنری به شماره ۲۶۳، ۲۳ آبان ماه ۹۴ در فهرست آثار ملی ثبت شد

اطلاعات بیشتر

دریاچه چورت

یکی از جلوه های مثال زدنی کشورمان، ایران، طبیعت زیبای آن است که در هر تکه از این سرزمین به رنگی خاص درآمده و چشم اندازهای شگفت انگیزی را خلق کرده است. دریاچه چورت در شمال شرقی استان مازندران و بخش چهاردانگه شهرستان ساری قرار دارد. اگر از تاریخ این دریاچه بخواهید بدانید، باید بگوییم که چورت در سال 1320 بر اثر زمین لرزه و رانش زمین و در پی آن بسته شدن مسیر آب چشمه ای که در کنار دریاچه قرار دارد، بوجود آمده است. وسعت این دریاچه حدود 2.5 هکتار است و محلی ها به آن، دریاچه میانشه هم می گویند اما به دلیل نزدیکی آن به روستای چورت به این نام خوانده می شود. زمانی که آب دریاچه پایین می آید، باقیمانده درخت هایی که در محل پیدایش دریاچه بوده اند پدیدار می شود و منظره زیبایی را ایجاد می کند که شاید در کمتر نقطه ای از ایران دیده باشید. این دریاچه یکی از زیباترین جاذبه های تفریحی استان مازندران است که برای رسیدن به آن می توانید مسیر جنگلی را در پیش بگیرید و لذت پیاده روی در میان درختان انبوه را هم تجربه کنید. البته این مسیر مجهز به استراحتگاه و سرویس های بهداشتی است و همین از سختی پیاده روی هایتان کم خواهد کرد!

اطلاعات بیشتر

امام زاده یحیی ساری

آستان مقدس امام زاده یحیی ساری واقع در خیابان جمهوری

اطلاعات بیشتر

آستان مقدس امام زاده عباس (ع) ساری

آستان مقدس امام زاده عباس (ع) ساری واقع در بلوار امام رضا (ع) شهرستان ساری

اقامتگاه ها

شما میتوانید اقامتگاه موردنظر خود را رزرو کنید


اخبار محلی

از اخرین اخبار روستای خود در این سایت مطلع شوید

اطلاعات بیشتر

تبریک سال نو

گشت گرداگرد مهر تابناک ، ایران زمین / روز نو آمد و شد شادی برون زندر کمین ای تو یزدان ، ای تو گرداننده ی مهر و سپر / برترینش کن برایم این زمان و این زمین . . . عید نوروز بر شما مبارکباد

اطلاعات بیشتر

بهروب، پلتفرم خرید پسماند قابل بازیافت از درب منزل

با بهروب، افزون بر کسب درآمد از راه فروش پسماند قابل بازیافت خود، می‌توانید به ما برای انتقال این پسماندها به چرخه بازیافت کمک کنید. با بروزرسانی اپلیکیشن بهروب به نسخه 2.3.8 میتونید از امکان انتقال موجودی بهروب به اپلیکیشن آپ استفاده کنید و از همه خدمات اپلیکیشن آپ مثل خرید بلیط ، پرداخت عوارض بزرگراه، خلافی خودرو و سایر خدمات استفاده کنید. در ضمن هم اکنون در اپلیکیشن بهروب امکان خرید شارژ برای سیم کارتها و پرداخت قبوض فعال است. مشاهده رتبه بندی کاربران هر شهر بسته به نوع دسته بندی کاربر بصورت روزانه انجام شده. 50 شهروند برتر هر شهر در کمک به محیط زیست را بشناسید. بهروب تلاش دارد تجربه خوبی از کمک به محیط زیست برای شما شهروند گرامی ایجاد کند.

اطلاعات بیشتر

گفتگو با مدیرعامل دهکده هوشمند

ارتقا سطح کیفی زندگی در روستا ها با دهکده هوشمند با پیشرفت تکنولوژی و گسترش امکانات نوین همچون اینترنت و گوشی های هوشمند و برنامه های موبایل و استفاده از اینترنت اشیاء در میان عموم مردم خدمات از هر نوع به شکل جدید نمود پیدا خواهد کرد حوزه خدمات شهروندی شهری و روستایی نیز از این موضوع مستثنی نیست استارت آپ دهکده هوشمند نیز تلاش دارد با گسترش خدمات الکترونیک در حوزه کسب و کار و گردشگری و معرفی جاذبه های منطقه ای گستره ی اطلاع رسانی را وسیعتر و دید مردم را نسبت به فرصت های ایجاد شده باز تر کندو بر این اساس کسب درآمد برای روستاییان ایجاد نماید. آقایان مهدی قمری و هاشم عابدی بنیان گذار این مجموعه اند در خصوص لزوم ایجاد این ایده می گویند: اگر استارتاپ دهکده هوشمند بتواند ارتباط روستاییان با امکانات شهری را طوری فراهم نماید که روستاییان بدون مراجعه به شهرها از امکانات شهرها بهره ببرند و همین طور بدون حضور در شهرها کسب درآمد کرده و جذب گردشگر نمایند. - سامانه ملی دهکده هوشمند چیست؟ این سامانه یک پلتفرم روستایی است که از یک اپلیکیشن و تعدادی پنل تحت وب تشکیل شده است که مردم روستا می توانند از طریق اپلیکیشن به سازمانهای خدماتی مختلف از قبیل دهیاری ،آب و فاضلاب و ...پیام داده و پاسخ آن را هم از طرف امور مشترکین در همین جا ببینند. و همین طور اقامتگاه های بومگردی و محصولات خودشون رو ثبت نمایند و بفروش برسانند. و همچنین از همین پلتفرم ویدیو های آموزشی و کتاب های صوتی دریافت نمایند. - خدمات این سامانه را لطفا بیان کنید. ارتباط با سازمان های خدماتی از قبیل دهیاری و آب و فاضلاب و مخابرات و .... ثبت فروشگاه های صنایع دستی و محصولات روستایی و و اقامتگاه های گردشگری. استفاده از خدمات عمومی دهیاری ها و شهرداری ها از قبیل تفکیک زباله از مبدا و مشاهده آنلاین اتوبوس - آیا در این زمینه در ایران نمونه مشابه و یا رقیبی دارید و مزیت شما نسبت به موارد مشابه چیست؟ هر کدام از موضوعات دارای پلتفرم های زیادی در جامعه می باشد که در حال فعالیت می باشند . اما پلتفرمی چند وجهی و مختص روستاییان هنوز فعالیت خود را شروع نکرده است. - مدل درآمدی شما به چه صورت است؟ اعطای پنل به دهیاری و سازمان های خدماتی ودریافت هزینه. تخصیص فضا برای روستاییان جهت درج آگهی محصولات و اقامتگاه ها و دریافت حق عضویت. ایجاد فضا برای استارتاپ های مختلف و دریافت درصدی از تراکنش ها - میزان سرمایه و امکانات اولیه شما در شروع کار چه مقدار بود؟ در ابتدا با مبلغ 100 میلیون ریال شروع به فعالیت و خرید تجهیزات دفتری و آزمایشگاهی نمودیم - در مدل کسب و کار شما pivot چه جایگاهی دارد؟ چه تغییراتی در مدل کسب و کار خود وارد کردید؟ در واقع این استارتاپ تغییر جهتی را نداشته و فقط در جهت تکمیل امکانات قدم برداشته است. در ابتدا فقط ارتباط مردم با دهیاری و اسفاده از خدمات آن بود و در هر مرحله خدمات جدید به آن اضافه گردیده است. - میزان بازار و مشتریان شما به چه میزان است؟ در ابتدا تمام روستا های ایران که از زیر ساخت اینترنت بهره مند هستند هدف گزاری گردیده است و در ادامه تمام شهرها و عموم مردم را دربر خواهد گرفت. - مهمترین عوامل پیشرفت شما چه بوده است؟ یکی از عوامل مهم موفقیت ترکیب تخصص مدیریتی و فنی می باشد که در کنار هم باعث سرعت و پیشرفت این استارتاپ گردیده است. - مهمترین چالش های پیش روی شما کدام است؟ یکی از چالش های مهم عدم همکاری سازمان ها و ادارات خدمات رسان در جهت دریافت پنل و پاسخگویی به مردم می باشد که این امر مستلزم هماهنگی و حمایت معنوی دولت از این استارتاپ می باشد. - برنامه شما برای پیشرفت این سامانه چیست؟ پس از گسترش نفوذ در روستا ها و تحقیق و توسعه در جهت بروز رسانی سامانه بر آنیم تا تبلیغات گسترده را آغاز نماییم. -موفقیت های کسب کرده مجموعه شما با این سامانه را بیان بفرمایید؟ در سه ماه گذشته در 10 استان حضور پیدا کردیم و توانستیم 1120 روستا را در همین زمان به سامانه متصل کنیم و بیش از 3 هزار روستایی اپلیکیشن را نصب نموده و از امکانات آن استفاده می کنند. همچنین در بخش فنی توانستیم نسخه بروزرسانی شده اپلیکیشن را به بازار عرضه کنیم که از طریق سایت http://www.idpz.ir/ هم اکنون در دسترس می باشد.

اطلاعات بیشتر

استاندار مازندران گفت: مدیریت پسماند در مازندران مورد تاکید مقامات کشوری است و وزیر کشور دستور ویژه برای حل آن صادر کرده است.

سیدمحمود حسینی پور در برنامه زنده مازرونی شو سیمای مرکز تبرستان گفت: برای مدیریت پسماند و زباله اقدامات خوبی توسط بخشداران و شهرداران استان و با همگانی کردن نظارت های مردمی انجام شده به گونه‌ای که وضعیت مدیریت پسماند در مازندران دوماه اخیر تغییرات جدی داشته است. بیش از ۳ هزار تن زباله روزانه در مازندران تولید می‌شود اما جمع آوری و مدیریت زباله یکی از دغدغه‌های مسئولان از جمله استاندار جدید مازندران بود به گونه‌ای که سیدمحمود حسینی‌پور بیستم آبان ماه در مراسم معارفه خود از شورا‌های استان خواست نسبت به پاکسازی معابر و خیابان‌ها از زباله اقدام کنند. استاندار مازندران سپس مهلت ۲۴ ساعته به برخی فرمانداران برای پاکسازی حاشیه راه‌ها از زباله و نخاله‌ها داد و اوائل دی ماه نیز با راه اندازی سامانه نهضت پاکسازی استان و اختصاص شماره تلفن ۰۹۱۱۷۹۰۹۰۱۳ از مردم خواست تصاویر و گزارش‌های خود از انباشت زباله را در واتس‌اپ ارسال کنند تا تصاویر دریافتی مردمی با قید فوریت برای فرمانداران، شهرداران و بخشداران ارسال و مشکل حل شود. به گفته استاندار مازندران برای جمع آوری زباله‌ها ابتدا برای شهرداری‌ها باید درآمد ایجاد شود و نظارت‌های دقیق مردمی با گزارش دادن از انباشت زباله در جنگل و سواحل از طریق سامانه ارتباطی می‌تواند این معضل دیرینه را تا حدود زیادی حل کند.

اطلاعات بیشتر

پیام تبریک بهرام لیالی رئیس هندبال مقاومت مازندران به مناسبت عید نوروز

پیام تبریک بهرام لیالی رئیس هندبال مقاومت مازندران به مناسبت عید نوروز به گزارش روابط هندبال مقاومت مازندران، در این پیام آمده است؛ یامقلب القلوب والابصار / یا مدبر الیل و النهار یا محول الحول والاحوال / حول حالنا الی احسن الحال بار دیگر موهبت الهی، با رسیدن بهار ، گستره پر مهر زمین را به سرسبزی و خرمی آراست و سالی دیگر فرا رسید تا حیاتی نو و شکوفایی دوباره را به عنوان سرآغازی مجدد در زندگی نوع بشر قرار دهد. در اين بهاران كه جاي خالي شهدايمان در كنار سفره هفت سين احساس میشود تنها دلخوشي و تسلايمان، صلابت و غرور توفيقات بدست آمده و ايستادن نظام اسلامي بر قله هاي افتخار است.. اینجانب برخود لازم می‌دانم ضمن تبریک سال نو، از تلاش‌ها و فداکاری‌های همه اقشار تشکر و قدردانی نموده و توفیقات روز افزون را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم. در پایان لازم است عید بهاران را محضر رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)،و مردم ولایت مدار مازندران و ورزشکاران همیشه در صحنه تبریک عرض نمایم و امیدوارم سال ۱۴۰۰، سالی سرشار از موفقیت و سربلندی برای مردم عزیز بوده و احسن حال برای همگان تقدیر شود. بهرام لیالی رئیس هندبال ورزش مقاومت مازندران

اطلاعات بیشتر

پیام تبریک مهدی نوریان به مناسبت فرارسیدن عید نوروز1400

«اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ طاعَةَ الخاشِعین واشْرَحْ فیهِ صَدْری بإنابَةِ المُخْبتینَ بأمانِکَ یا أمانَ الخائِفین» نوروز یکی از عناصر هویت فرهنگی ایرانیان و یکی از بزرگ‌ترین میراث‌های معنوی جهان است؛ پیام معنوی نوروز، تاکید بر جوهره الهی انسان است که سنت‌های پسندیده اجتماعی همچون دوستی، محبت و کمک به محرومان و نیازمندان را در خود جای داده است مردم ایران زمین با دل‌هایی آکنده از عشق به ائمه اطهار (ع) در حالی به استقبال نوروز می‌روند که این زمان فرصتی دوباره برای آغاز گذشتن از گذشته‌ها و خروج از کهنه گی به سوی تازگی است. در این روز‌های نو با توجه به شرایط خاص کشور و بروز همه گیری ناشی از بیماری کرونا و نگرانی جدی در خصوص افزایش آلودگی ناشی از این ویروس شایسته است با رعایت تمامی نکات مرتبط با بهداشت فردی و اجتماعی به استقبال نوروز و سال جدید رویم. درسال جدید انتخابات های مهمی پیش روی است همه باید تلاش کنیم حضورمان با مشارکت حداکثری پر رنگ تر باشد انشاالله با رقابت سالم و تدوین برنامه جامع و اصولی همراه با عدالت و نظارت و مدیریت جهادی و انقلابی شاهد پیشرفت ایران ما ، مازندران ما و شهرمان ساری باشیم اینجانب برخود لازم می‌دانم ضمن تبریک سال نو، از تلاش‌ها و فداکاری‌های همه اقشار تشکر و قدردانی نموده و توفیقات روز افزون را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم. در پایان لازم است عید بهاران را محضر رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)،و مردم ولایت مدار مازندران و ساری همیشه در صحنه تبریک عرض نمایم و امیدوارم سال ۱۴۰۰، سالی سرشار از موفقیت و سربلندی برای مردم عزیز بوده و احسن حال برای همگان تقدیر شود. مهدی نوریان ایولی فعال اجتماعی و فرهنگی

اطلاعات بیشتر

پیام تبریک سپاه کربلا به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۰ شمسی؛

برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ که رهبر معظم انقلاب به سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نامگذاری فرمودند در سایه هم افزایی، همدلی و با وحدت کلمه همه توان خود را به کار خواهیم گرفت. سردار دکتر سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا و حجت الاسلام و المسلمین غلامحسن تسخیری مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۰ شمسی و فرارسیدن عید نوروز پیام تبریکی صادر کردند، متن پیام به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم «یا مقلّب القلوب والابصار، یا مدبّر اللّیل و النّهار، یا محوّل الحول و الاحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال» فرا رسیدن بهار طبیعت که همزمان شده با اعیاد خجسته و پرخیر و برکت شعبانیه را به مردم مومن، نجیب و صبور بویژه خانوداه معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم. سال ۱۳۹۹ سالی بیادماندنی توام با موفقیت و پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه‌های مختلف بوده که در عرصه‌های خطیر اقتصادی روزنه امیدی برای حل مشکلات و رفع محرومیت‌ها شده است. در حالی سال ۱۳۹۹ را پشت سرگذاشته ایم که با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه، بسیج و سپاه گوش به فرمان، ولی امر و مولای خود حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در برقراری و ارتقای امنیت پایدار، کمک به محرومان و مستضعفان و بویژه در جبهه مقابله با کرونا، با تلاش و زحمات گسترده خود، نقطه امید و اتکای مردم در عرصه خدمت رسانی صادقانه و خالصانه شدند. مجاهدت مومنانه بسیجیان عزیز و پاسداران مکتب سرخ سیدالشهدا (ع) با تکیه بر عنایت خدای متعال و توجهات خاصه حضرت بقیه الله الاعظم (عج) در تزریق روحیه امید و افزایش امیدآفرینی در جامعه نشان داده است که فتح قله‌های پیشرفت و اقتدار در گرو تداوم و استمرار فعالیت‌های انقلابی و مدیریت جهادی امکان پذیر است؛ امسال نیز برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ که رهبر معظم انقلاب به سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نامگذاری فرمودند در سایه هم افزایی، همدلی و با وحدت کلمه همه توان خود را به کار خواهیم گرفت. اینجانبان ضمن قدردانی از زحمات جهادگونه مدافعان سلامت، امیدواریم سال جدید به لطف حضرت حق و عنایت ویژه حضرت، ولی امر (اروحناه له فداء) سالی پر از خیر و برکت و عافیت برای مردم عزیز باشد و خداوند متعال همه ما را بر انجام وظایف خود موفق و سربلند و همچنین در راه آرمان‌های شهدا، ثابت قدم بدارد. انشاء الله.

اطلاعات بیشتر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۰، سال جدید را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری کردند.

بسم الله الرّحمن الرّحیم و الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین. یا مقلّب القلوب والابصار، یا مدبّر اللیل و النّهار، یا محوّل الحول و الاحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال. عید نوروز و حلول سال نو را تبریک عرض میکنم به همه‌ی هم‌میهنان عزیزمان، بخصوص به خانواده‌های مکرّم شهیدان و خانواده‌های جانبازان و خود جانبازان و همه‌ی ایثارگران؛ و همچنین تبریک عرض میکنم این عید را به همه‌ی ملّتهایی که عید نوروز را گرامی میدارند. امسال عید ما مقارن است با اعیاد مبارک شعبانیّه که امیدواریم این [تقارن]، برکات فراوانی را ان‌شاءالله از لحاظ مادّی و معنوی برای سال نو ما داشته باشد. و [سال] ۱۴۰۰ متبرّک است به اینکه دو نیمه‌ی شعبان در آن هست و مردم دو بار در این سال ولادت ولی‌الله‌الاعظم (ارواحنا فداه) را جشن خواهند گرفت. حوادث مختلف سال ۹۹: ۱) کرونا و تأثیر آن بر زندگی مردم سال ۹۹ با حوادث گوناگون و بعضاً بی‌سابقه‌ای پایان یافت. یکی از آن حوادث که حقّاً بی‌سابقه و ناآشنا بود برای ملّت ما، پدیده‌ی کرونا بود که تقریباً زندگی همه‌ی ملّت را به نحوی تحت تأثیر قرار داد؛ هم کسب و کارها را، هم محیط‌های درسی را، هم اجتماعات دینی را، هم مسئله‌ی سفرها را، ورزش را و دیگر مسائل گوناگون کشور را تحت ‌تأثیر قرار داد و ضربه‌ی سختی هم به اشتغال در کشور زد. البتّه از همه‌ی اینها تلخ‌تر جان ‌باختن ده‌ها هزار از مردم عزیز ما بود که این به معنای غصّه‌دار شدن و داغدار شدن ده‌ها هزار خانواده است. من همین جا از فرصت استفاده میکنم، به همه‌ی آن خانواده‌های عزیز تسلیت عرض میکنم و همدردی خودم را با آنها ابراز میکنم. امیدواریم که خداوند به آنها صبر بدهد و اجر بدهد و جان‌باختگان را مورد رحمت و مغفرت خودش قرار بدهد. ۲) بُروز توانایی‌های ملّت ایران در مقابله با کرونا و فشار حدّاکثری دشمن سال ۹۹ همچنین از جهتی سال بُروز توانایی‌های ملّت ایران بود؛ هم در مقابله‌ی با همین آزمون بزرگ یعنی کرونا که انصافاً ملّت عزیز ما از مجموعه‌های درمانی و بهداشتی گرفته، تا محقّقین و دانشمندان، تا آحاد مردم، تا گروه‌های جهادی و خدمتگزار، توانایی بزرگی را از خودشان نشان دادند برای مدیریّت این حادثه‌ی تلخ، آن هم با فشار حدّاکثری دشمن در زمان تحریم؛ با وجود تحریم، بسته ‌بودن راه‌های گوناگون برای استفاده‌ی از امکانات خارج از کشور، ملّت ما، دانشمندان ما، پزشکان ما، پرستاران ما، بهیاران ما، عوامل آزمایشگاهی ما و عوامل رادیولوژیستی ما -اینهایی که دست‌اندرکار درمان مردم بودند- انصافاً توانستند تجربه‌ی بزرگی را به یادگار بگذارند و توانایی بزرگی از خودشان نشان بدهند؛ همچنین ملّت ایران توانایی خودش را نشان داد در مقابله‌ی با فشار حدّاکثری دشمن. دشمنان ما و در رأس آنها آمریکا در صدد بودند که ملّت ایران را با این فشار حدّاکثری به زانو دربیاورند. امروز خود آنها و رفقای اروپایی‌شان صریحاً میگویند که فشار حدّاکثری شکست خورده. ما میدانستیم شکست میخورد و عازم بودیم که دشمن را شکست بدهیم در این زمینه. میدانستیم ملّت ایران می‌ایستد، ولی امروز خود آنها دارند اعتراف میکنند به اینکه این فشار حدّاکثری شکست خورده است. تحقّق شعار «جهش تولید» در حدّ قابل قبول و نه در حدّ انتظار خب، شعار سال ۹۹ شعار «جهش تولید» بود.(۱) من اگر بخواهم بر اساس گزارشهای متعدّد مردمی و دولتی و دستگاه‌های مختلف و جهات مختلف -که از همه جهت به ما گزارش میرسد- یک ارزیابی‌ای بکنم، باید بگویم این شعار تا حدّی، تا حدّی، تا حدّ قابل قبولی تحقّق پیدا کرد، یعنی جهش تولید در بخشهایی از کشور و بخشهایی از مسائل گوناگون کشور تحقّق پیدا کرد، اگر چه در حدّ انتظار نه؛ یعنی در آن جاهایی هم که این شعار تحقّق پیدا کرد که غالباً در کارهای زیربنائی و سازندگی و امثال اینها بود، نتیجه‌ی آن در اقتصاد عمومی کشور و در معیشت مردم مشهود نشد، یعنی این حرکت احساس نشد، در حالی که انتظار ما این بود که جهش تولید بتواند گشایشی در وضع مردم به وجود بیاورد. البتّه شعار جهش تولید به معنای واقعی کلمه یک شعار به تمام معنا انقلابی است، شعار مهمّی است. جهش تولید اگر بدرستی در کشور اتّفاق بیفتد -که ان‌شاءالله اتّفاق خواهد افتاد- هم تأثیرات عمیق اقتصادی در کشور میگذارد -در مورد ارزش پول و بقیّه‌ی مسائل عمده‌ی اقتصادی تأثیر میگذارد- و هم علاوه‌ی بر آنها موجب اعتماد به نفْس ملّی میشود، موجب رضایتمندی عمومی مردم میشود، تضمین‌کننده‌ی امنیّت ملّی میشود؛ یعنی اگر تولید جهش‌یافته در کشور ان‌شاءالله اتّفاق بیفتد که امیدواریم اتّفاق بیفتد، این عوارض مهم و این منافع بزرگ بر آن متحقّق میشود. عوامل عدم تحقّق کامل شعار جهش تولید: وجود موانع، عدم حمایت از تولید خب حالا چرا در سال ۹۹ به طور کامل این اتّفاق نیفتاد؟ به خاطر وجود موانع از طرفی، و حمایت نشدن تولید در همه‌ی بخشها از طرف دیگر. یعنی تولید، هم احتیاج دارد به حمایتهای لازم قانونی و حکومتی و هم احتیاج دارد به اینکه موانع سر راه تولید برداشته بشود. حالا مثلاً از باب مثال فرض کنید وقتی که یک کارگاه نیمه‌کاره‌ای، یعنی کارگاهی که مثلاً با سی درصد، چهل درصد ظرفیّت کار میکند یا بکلّی از کار افتاده است، با همّت چند جوان این کارگاه به راه می‌افتد، با تشویقها و مانند اینها این کارگاه مشغول حرکت میشود و بعد از آنکه به تولید رسید، ناگهان انسان مشاهده میکند که رقیبِ این محصول به نحوی از خارج وارد کشور میشود؛ یا به وسیله‌ی دستهای خیانتکار قاچاقچی یا متأسّفانه از طرق قانونی و به خاطر ضعف رعایتهای قانونی. این تولید طبعاً تشویق نمیشود؛ این مانع بر سر تولید است، یعنی آن کاری که انجام گرفته، در واقع شکست میخورد. یا همچنین [به خاطر] نبودِ مشوّقها، مثل نبود مشوّق سرمایه‌گذاری. سرمایه‌گذاری در امر تولید احتیاج دارد به مشوّق. بایستی کسانی که میتوانند سرمایه‌گذاری کنند تشویق بشوند به این کار، و اوضاع کسب و کار در کشور به نحوی باشد که برای اینها تشویق‌کننده بشود که وارد این کار بشوند، یا هزینه‌ی تولید برایشان افزایش پیدا نکند که متأسّفانه اینها اتّفاق نیفتاده؛ یعنی ملاحظات لازم انجام نگرفته؛ نه آنچنان مشوّقی وجود داشته و نه در مورد هزینه‌های تولید فکری شده. در یکی از سالها -حالا شاید سال ۹۹ نبود، شاید سال ۹۸- هزینه‌ی تولیدکننده از هزینه‌ی مصرف‌کننده بالاتر بوده. خب اینها یک چیزهایی است که مانع پیشرفت تولید است. لزوم نگاه بلندمدّت به مسائل کشور بنابراین ما در سال ۹۹ این حرکت انقلابی را به نحوی در کشور آغاز کردیم و ملّت ایران استقبال کرده است از جهش تولید به اندازه‌ی مشخّص و محدودی؛ این باید ادامه پیدا کند؛ سال ۱۴۰۰ که از لحظه‌ی این سال تحویل شروع میشود، در واقع به یک حساب ورود در قرن جدید است و در واقع یک قرن جدیدی دارد آغاز میشود، بنابراین به مسائل کشور بایستی با نگاه بلندمدّت نگریست و آنها را با نگاه بلندمدّت محاسبه کرد. حسّاسیّت‌های سال ۱۴۰۰: انتخابات، لزوم تداوم شکوفایی تولید و جهش تولید این سال -سال ۱۴۰۰- سال حسّاس و مهمّی است: هم به خاطر انتخاباتی که در اوّل این سال هست که ما در خرداد ۱۴۰۰ انتخابات مهمّی در پیش داریم که این انتخابات میتواند تأثیر مهمّی در اوضاع کشور و حوادث کشور و آینده‌ی کشور بگذارد؛ مدیریّتهای جدیدی بر سر کار خواهند آمد، احتمالاً تازه‌نَفَس، با انگیزه‌های گوناگون قوی ان‌شاءالله وارد مدیریّت اجرائی کشور بشوند. بنابراین انتخابات، این سال را بسیار مهم و حسّاس میکند. این از یک جهت -که البتّه من درباره‌ی انتخابات بعداً در سخنرانی مطالبی را عرض خواهم کرد و اینجا به همین اندازه اکتفا میکنم- و هم به این جهت که تولید در سال ۹۹ یک تکانی خورد و جهش تولید یک حرکتی به وجود آورد. شعار سال ۱۴۰۰: «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» امسال -سال ۱۴۰۰- یک زمینه‌ِی خوبی برای شکوفایی جهش تولید وجود دارد که از این بایستی حدّاکثر استفاده را کرد. باید این حرکت با جدّیّت دنبال بشود و به طور عمده حمایتهای قانونی و دولتی و حکومتی از همه‌سو نسبت به جهش تولید انجام بگیرد. چه این دولت تا وقتی که بر سر کار است، چه دولت آینده از اوّل استقرار بایستی همّت خودش را بر این قرار بدهد که موانع را برطرف کند و حمایتهای لازم را انجام بدهد و ان‌شاءالله جهش تولید به معنای واقعی کلمه در امسال انجام بگیرد. لذا من شعار امسال را این جور تنظیم کردم: «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»؛ یعنی شعار این است: تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها. ما بایستی تولید را محور کار قرار بدهیم و حمایتهای لازم را انجام بدهیم و مانعها را از سر راه تولید برداریم. امیدواریم ان‌شاءالله به لطف الهی این شعار تحقّق لازم را پیدا کند. ان‌شاءالله بعداً در سخنرانی در همین زمینه و همچنین در زمینه‌ی انتخابات عرایضی را عرض خواهم کرد. امیدواریم روح مطهّر امام بزرگوارمان و ارواح طیّبه‌ی شهدای عظیم‌الشّأن‌مان از ما راضی و خشنود باشند و سال، سال مبارکی برای ملّت ایران باشد و حضرت ولیّ‌عصر (ارواحنا فداه) ملّت ایران را و مسئولین کشور را و آحاد مردم را دعا کنند و تفضّلات خودشان را به این ملّت ارزانی بدارند و لطف خودشان را و توجّه خودشان را ان‌شاءالله نسبت به این ملّت همچنان که در گذشته وجود داشته ادامه بدهند. والسّلام علیه و علیکم و رحمةالله و برکاته

اطلاعات بیشتر

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در پیامی با تبریک فرا رسیدن سال نو، ابراز امیدواری کرد که سال 1400 هجری شمسی سالی سرشار از امید، سرافرازی و بهروزی باشد و بیماری منحوس کرونا از پهنه سرزمین عزیز ایران اسلامی رخت بربندد. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، متن کامل این پیام به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال بهار با تجلی جمال الهی در جلوه های سحرآمیز هستی، پدیدار می شود و پس از عبور از گذرگاه صعب زمستان، بر دشت های رنگا رنگ و متلون؛ انعکاسی زیبا، نو به نو و رشک برانگیز می یابد. بی گمان نوروز با نام و نشان نو و تازه اش و آیین ها و رسوم دیرسال و جانبخشش، یکی از ممتاز ترین جلوه های بهار برای آغاز سالی سرشار از تازگی، قدم ها و افکار نو و پانهادن در مسیر اعتلا و شکوفایی در همه ساحت های زندگی است؛ چرا که بهار بهمان اندازه که موجب تازگی و تحول در اجزای مادی هستی می شود؛ در دل های ما نیز باید زمینه بروز جمال و کمال دوست را فراهم نماید و موجب تعالی روح و جان ما گردد. تقارن بهار و نوروز باستانی با اعیاد خجسته شعبانیه و میلاد حضرت ولیعصر ( عج الله تعالی فرجه الشریف ) متذکر می شود تا در آغاز سال جدید از خداوند متعال؛ معرفت به کلام او و سپاس نعمات ذات احدیت و تدبر و تامل در سیره و آموزه های انبیاء، امامان و اولیاء الهی را نصیب و بهره ما بنماید. ان شاء الله تعالی سالی که گذشت؛ سراسر سال مقابله با بحران کرونا بود و درس های بزرگی را با خود برای ملت و مسئولان بهمراه داشت. کادر بهداشت و درمان و پرستاران عزیز، گوهر جان خود را در کف اخلاص نهادند، مردم عزیز، بازاریان و اصناف با تمام توان با مدیران و مجریان طرح ها و محدودیت های کرونایی همکاری کردند و فعالان و دست اندرکاران مقابله با کرونا، دستگاه های اجرایی، تشکل ها و پاسداران و بسیجیان مجاهد، فرمانداران، بخشداران، شهرداران، دهیاران و همه کسانی که در این مسیر صعب و سخت، اهتمام نمودند و جان گرانبهای خود را بر سر پیمان تقدیم کردند، جلوه هایی از این درس های ماندگار هستند و اینجانب با صمیمیت؛ از همه این تلاش ها و همراهی قدردانی می کنم. همچنین بطور ویژه از حمایت ها و هدایت های نماینده معزز ولی فقیه در استان و همدلی و تعامل عزیزان قوای مقننه و قضاییه قدردانی می کنم و به همه همکاران تلاشگرم اعم از مدیران و کارکنان بخش های دولتی و کارکنان و فعالان بخش های عمومی، غیردولتی و بخش خصوصی و سمن ها در همه حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی،‌ اقتصادی،‌ سیاسی، نظامی، انتظامی،‌ امنیتی و عموم مردم شریف و متدین مازندران ولایتمدار از روستاها و کوهستان ها تا شهرها و جلگه ها خسته نباشید می گویم. ملت بزرگ ایران اسلامی همه این مشکلات را در حالی پشت سرگذاشت که بی رحمانه ترین تحریمها و جنگ اقتصادی را همزمان تجربه نمود و با سربلندی برای تداوم راه و آرمان های امام راحل، انقلاب اسلامی و تحقق منویات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) مجاهدت و پایداری ورزید. اینک در آغاز سال نو؛ با دگرگونی بهار؛ دل ها و افکار خود را دیگرگون و نو کنیم و برای تداوم این مبارزه سخت و نفس گیر؛ با رعایت مجدانه پروتکل ها و الزمات بهداشتی و محدودیت های اعلامی از سوی ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا؛ کادر درمان و جبهه مبارزه با این ویروس منحوس را تقویت و پشتیبانی نماییم و جان خود و عزیزان خویش را صیانت کنیم و با ماندن در خانه های خود در کنار خانواده و واگذاری سفر و دید و بازدید به زمانی دیگر، سلامت نوروزی را تضمین نماییم. اینجانب، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره تمامی شهدای گرانقدر ایران اسلامی، شهدای والامقام انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم و شهیدان مدافع سلامت، بویژه 10400 شهید گرانقدر استان، فرارسیدن بهار طبیعت و نوروز باستانی را به ملت عزیز ایران اسلامی به ویژه مردم صبور، بزرگ و عزیز مازندران تبریک و شادباش می گویم و برای همگان؛ سالی سرشار از مهر و خبرهای خوش خاصه پایان بیماری منحوس کرونا را از آستان خداوند منان، مسئلت می نمایم و امیدوارم در سایه سار عنایات حضرت ولیعصر ( عج ) و منویات داهیانه مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) و تداوم برنامه های جهش تولید دولت تدبیر و امید، سال 1400 سالی سرشار از امید، سرافرازی و بهروزی باشد. احمد حسین زادگان استاندار مازندران

اطلاعات بیشتر

حمیدرضا مرادی سرپرست شهرداری مرکز استان در پیامی فرارسیدن سال نو و عید نوروز را تبریک گفتند؛ به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، متن پیام به این شرح است:

بسمه تعالی "یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر اللیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال" بهار فصل رویش شکوفه های امید و یکرنگی طبیعت است؛ فرصتی است برای آغازی دوباره و تقویت نشاط و شادابی روح. در سالی که گذشت، با همه سختی‌ها و فراز و نشیب‌ها، در روزهای سنگین وطاقت فرسای کرونایی، همواره در کنار هم بودیم و تلاش کردیم گرد و غبار ناملایمات را از چهره روزگار بزداییم؛ چرا که آنچه مهم است اثری است که از ما به جای می‌ماند. اکنون نیز با امید و استعانت از درگاه خداوند بی همتا می ‌خواهیم تا سال جدید سالی مملو از سلامتی، نشاط، آرامش و همدلی برای همه مردم کشورمان باشد و روزهای خوش را به نظاره بنشینیم. اینجانب، ضمن قدردانی از زحمات همه عزیزان و همکاران در حوزه های گوناگون مدیریت شهری و نیز سپاس ویژه از زحمات کادر درمان در مسئولیت خطیر مبارزه با ویروس بیماری کرونا، فرارسیدن نوروز ۱۴۰۰ را به همه همشهریان عزیز تبریک عرض نموده و امیدوارم سال نو سالی سراسر برکت و پر از مهر و شادی برای همه ایرانیان باشد. حمیدرضا مرادی سرپرست شهرداری ساری

فروشگاه ها

فروشگاه های محلی

تماس با ما:
  • آدرس: تهران خیابان تیموری میدان حسن حسینی خیابان حبیب اله شمالی
    پلاک 56 مرکز نوآوری شریف
  • ایمیل: info@idpz.ir
  • سایت: idpz.ir
  • تلفن: 02165013214
© 2023 smart village. All Rights Reserved. ایده پردازان الکترونیک البرز