هوشمندترین شهرهای دنیا در سال 2019





هوشمندترین شهرهای جهان


در سال 2019 لندن توانست از نیویورک پیشی گرفته و در جایگاه نخست قرار بگیرد و نیویورک در جایگاه دوم باشد. آمستردام با پیشرفت فوق‌العاده‌ای توانست از جایگاه دهم خود را به جایگاه سوم برساند. اما پاریس با یک پله پسرفت در رده چهارم قرار گرفته است. شهر ریکیاویک تنها شهری است که در همان رتبه سال پیش خود یعنی رتبه پنجم قرار دارد. بر خلاف انتظار، در سال 2019 توکیو با دو پله نزول در رده ششم جای گرفته است. سنگاپور نیز با یک درجه پسرفت در رده هفتم قرار دارد. کپنهاگ نیز پیشرفت قابل توجهی داشته و توانسته با 5 پله صعود به رتبه هشتم برسد. برلین نیز با 2 درجه پیشرفت به رده نهم و وین با زدن رکورد توانسته تا 9 پله بالاتر از جایگاه قبلی خود پیش رفته و در رتبه دهم قرار بگیرد.

این 10 شهر بر مبنای 96 شاخص در 9 حوزه اصلی همبستگی اجتماعی، اقتصاد، سرمایه انسانی، محیط زیست، حکمرانی، تکنولوژی، حمل و نقل و جابه‌جایی، برنامه ریزی شهری و نفوذ بین‌المللی، ارزیابی و انتخاب شده‌اند.

حال می‌خواهیم این 9 حوزه را دقیق‌تر بررسی کنیم و 10 شهر هوشمندی که در هر کدام از این حوزه‌ها انتخاب شده‌اند را عنوان کنیم:

نیویورک، لس‌آنجلس، توکیو، سان‌فرانسیسکو، واشنگتن، دالاس، شیکاگو، پاریس، بوستون و آمستردام، 10 شهر برتر در حوزه اقتصاد می‌باشند.

لندن، لس‌آنجلس، نیویورک، بوستون، برلین، پاریس، مسکو، واشنگتن، توکیو و شیکاگو، 10 شهر برتر در حوزه سرمایه انسانی می‌باشند.

ریکیاویک، ولینگتون، کپنهاگ، مونته‌ویدئو، استکهلم، توکیو، آکلند، اسلو، آسونسیون و سنگاپور، 10 شهر برتر در حوزه محیط زیست می‌باشند.

تورنتو، نیویورک، ونکوور، کی‌یف، شیکاگو، اتاوا، مونترال، هنگ‌کنگ، لندن و واشنگتن، 10 شهر برتر در حوزه برنامه ریزی شهری می‌باشند.

برن، ژنو، تایپه، ملبورن، لس‌آنجلس، برلین، لندن، هلسینکی، زوریخ و سن‌دیگو، 10 شهر برتر در حوزه حکمرانی می‌باشند.

زوریخ، برن، تایپه، بازل، لینز، ولینگتون، کوبک، ابوظبی، آیندهون و هلسینکی، 10 شهر برتر در حوزه همبستگی اجتماعی می‌باشند.

شانگهای، پکن، لندن، پاریس، نیویورک، برلین، وین، مونیخ، مادرید و تایپه، 10 شهر برتر در حوزه حمل و نقل و جابه‌جایی می‌باشند.

لندن، آمستردام، پاریس، سنگاپور، برلین، ملبورن، وین، نیویورک، میامی و سیدنی، 10 شهر برتر در حوزه نفوذ بین‌المللی می‌باشند.

سنگاپور، هنگ‌کنگ، سان‌فرانسیسکو، ریکیاویک، دبی، سئول، آمستردام، لندن، آیندهون و کپنهاگ، 10 شهر برتر در حوزه تکنولوژی می‌باشند.


هنوز کامنتی ثبت نشده است!؟ چرا شما اولین نفر نباشید؟
افزودن کامنت

تماس با ما:

  • آدرس: تهران خیابان تیموری میدان حسن حسینی خیابان حبیب اله شمالی
    پلاک 56 مرکز نوآوری شریف
  • ایمیل: info@idpz.ir
  • سایت: idpz.com
  • تلفن: 02165013214